• 201212

Köpa alkohol på nätet?

Jag undrar om det är någon som har beställt alkohol på nätet?

Och var i så fall?

Och var det bra? Eller är det något viktigt/bra som man bör tänka på?

Jag frågar pga. att vi har pratat lite löst om att beställa på nätet. Det verkar ju blligare än att köpa på systemet.

• Svar på tråden Köpa alkohol på nätet?
  • Pernillaaa
    201212 skrev 2011-08-23 21:28:25 följande:

Jag undrar om det är någon som har beställt alkohol på nätet?

Och var i så fall?

Och var det bra? Eller är det något viktigt/bra som man bör tänka på?

Jag frågar pga. att vi har pratat lite löst om att beställa på nätet. Det verkar ju blligare än att köpa på systemet.

Jag gjorde en beställning i juni från spritovin.
    Grejen är den att dom GARANTERADE leverans innan midsommar om man gjorde sin beställning senast den 19/6. Den 14/8 kunde jag hämta ut min leverans...

Dock blev jag kompenserad för att det dragit ut såpass på tiden. Dom hade sänkt frakt vid detta tillfället och det gjorde att det blev för mycket ordrar helt enkelt.

Dom är ju billigast när det gäller frakt iaf men sedan kanske dom inte är billigast på själva sortimentet. Men det är helt klart billigare än på systemet.

Det man får tänka på är väl om man vill ta risken att eventuellt åka fast hos tullen. För att "undvika" det kan ni välja att betala in punktskatt för alkoholen INNAN det förs över till Sverige.
    Skatten för öl och cider samt vin under typ 14% är rätt låg. Minns ej exakta siffror.

Har ni långt att åka över till Tyskland?
    Det är ju helt klart billigare, men det beror ju också lite på vilken kvantitet ni ska ha också :).
    Det som är bra på systemet är ju att ni kan lämna tillbaka varor som ni inte öppnat.

Du kan inboxa mig om du behöver mer hjälp eller har fler frågor också.
  • Eastman

Hej
    Det du behöver tänka på är att beställa i Tid. För att vara på den säkra sidan är det bra att vara ute ca 4 veckor innan brölloppet. Satsa på mycket Cava från Spanien :)

Ngr jag har beställ på nätet av och tycker fungerar bra är drinko.se & vinsajten.com 

Svar på tråden Köpa alkohol på nätet?