• thejon

    Barn på bröllopet

    Vill gärna höra lite av era åsikter ang. detta:


    Vi ska ha barn med på bröllopet/middagen, mest eftersom vi har många barn i familjen som inte har någonstans att va då alla är bjudna :) Dock tänker jag att ALLA andra kanske inte tar med sina barn, det blir ju mest jobbigt för dem som måste hålla koll på sina barn o inte kan njuta på samma vis av festen som de skulle utan barn.. (vi kommer ha ett lek/spelrum för barnen men de små behöver ju ändå ses till då och då. Och även om man har en "barnvakt" på festen tror jag inte föräldrarna slipper undan ansvaret helt. Jag tänker då att de som kan skaffa barnvakt kanske gör det (HOPPAS jag så det inte blir fler barn än vuxna på festen hihi :)


    MEN ska vi inte skriva någonting alls i inbjudan.. eller kan vi skriva: "Ni väljer själva om ni vill att ert barn ska delta på middagen/festen". Vet inte varför jag tyckte det kändes som en bra idé kanske för att jag tror att de som har barn tänker en extra gång om de vill ha med sig barnen.. vad tror/tycker ni??

  • Svar på tråden Barn på bröllopet
  • Pinkgrape

    Om det egentligen inte spelar någon roll för er och om ni ändå kommer ordna med lek/spelrum till barnen osv, så behöver ni väl inte skriva något alls om det i inbjudan? Jag vet inte hur man "ska och bör" göra, men jag hade nog inte skrivit något. Har fått för mig att det bara är om man inte vill att barn ska vara med som man nämner det. Vill ni ändå markera att det är främst de vuxna som är inbjudna, så kan ni ju skrivas ut deras namn på kuvertet/inbjudan och inte skriva tex. "Familjen Svanström", utan " Greta & Hans Svanström" istället.

    Äh, jag vet inte :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

    Skriv  Skruttis och Pruttis är välkomna om ni så finner att de skulle ha glädje av festen, lekrum och barnvakt finns.

  • fru AM

    Om det är ok för er att barnen kommer med så skriv ingenting om det i inbjudan, tycker jag. Ställ inbjudan till "familjen Xxx:son" och se naturligtvis till att de när de OSA:r anger antal familjemedlemmar som kommer. 

    Hoppas ni ändå på barnfritt eller inte så många barn så adressera inbjudan till enbart de vuxna "Lotta och Peter Xxx:son"  så är det ju upp till dem som vill ha mde sig barn att ringa och fråga om det är ok.

    De allra flesta - som jag känner - går helst på fest/bröllop UTAN sina barn - framförallt om det handlar om en fest på kvällstid.

    LYCKA TILL! 

  • fru AM
    Om det är ok för er att barnen kommer med så skriv ingenting om det i inbjudan, tycker jag. Ställ inbjudan till "familjen Xxx:son" och se naturligtvis till att de när de OSA:r anger antal familjemedlemmar som kommer. 

    Hoppas ni ändå på barnfritt eller inte så många barn så adressera inbjudan till enbart de vuxna "Lotta och Peter Xxx:son"  så är det ju upp till dem som vill ha mde sig barn att ringa och fråga om det är ok.

    De allra flesta - som jag känner - går helst på fest/bröllop UTAN sina barn - framförallt om det handlar om en fest på kvällstid. Och tar man med sig sitt barn så räknar man ju med att man får passa det själv - en eventuell barnvakt på plats blir ju bara en bonus för gästen.

    LYCKA TILL! 
  • fru AM

     Och tar man med sig sitt barn så räknar man ju med att man får passa det själv - en eventuell barnvakt på plats blir ju bara en bonus för gästen.

  • fru AM

    Oj vad konstigt det blev! Ville bara tillägga:  
    Och tar man med sig sitt barn så räknar man ju med att man får passa det själv - en eventuell barnvakt på plats blir ju bara en bonus för gästen.

  • drömmer

    Vi bjuder med alla barn, eller det kommer varken stå bu eller bä i inbjudan, och vi räknar med att många tänker som vi. "Åh ett Bröllop, Vad kul, nu äntligen ska vi få vara lite barnlediga och gå på fest och njuta av att äta middag utan spring!!" typ .

    Vi kommer också ordna en lekhörna med film, spel, kritor osv till barnen då våra barn kommer vara där, liksom kusinerna och säkert några till. Men vi kommer inte skylta med det så bara de närmsta kommer få veta att det finns på plats .

Svar på tråden Barn på bröllopet