• goann

Konstigt/snålt att inte bjuda på dessert utan gå direkt på bröllopstårtan?

vi kommer troligen ha middag på en restaurang och önskar att kunna bjuda 90 personer vilket för oss är mycket, det blir rätt dyrt om man säger så... därför funderar vi på om man kan ta bort desserten och sedan ha tårta istället och senare på kvällen ordna korv med bröd som vickning (byter till annan lokal)

Vad skulle ni tycka om ett sånt upplägg?

• Svar på tråden Konstigt/snålt att inte bjuda på dessert utan gå direkt på bröllopstårtan?
  • andersson1970

Jag tycker det är helt perfekt. Tårta är ju i sig ganska maffigt. Så kommer vi oxå göra, skippa efterrätt och ha tårtan som sötsak sas.
    Kanske därför jag tycker det är perfekt *hehe*

• Silketuss

Jag äter mycket hellre tårta än dessert! Kanske färgad av det, när jag skriver att jag instämmer med andersson1970??

• goann

annars är det väl normatl att ha både och, först desset och sedan tårta.... men då kanske det blir mycket istället. Men på detta sätt spar vi 13 000 kr vilket är mycket om vi ska ha så många gäster.

• missi80

Vi hade så och det blev jättebra :D

• Silketuss

Trettontusen som ni säkert kan använda till andra, roliga saker? Ingen kommer ju direkt bli lidande av att ni skippar desserten på bröllopet. 

• goann

miss80, du kände inte att middagen blev för kort så?

• Mela01

Vi kommer inte heller ha dessert så, utan vi kommer ha ostbricka samt liten godisbuffé Glad Huvudsaken e att du/ni tycker det känns rätt o bäst så Glad 

• marimekko86

Många skippar dessert och har tårta lite senare istället, så kommer vi med att göra, mest för att typ alla andra gör så och det har visat sig funka bra. Folk kommer vara nöjda och bli mätta med "bara" bröllopstårta.!

• Stitch

Vi hade tårtan som dessert och sedan en choklad- och godisbuffé till dem som var mer sötsugna.

• goann

Om man skippar dessert, har man inte tårtan som istället för då? alltså direkt efter varmrätten?

Svar på tråden Konstigt/snålt att inte bjuda på dessert utan gå direkt på bröllopstårtan?