• Arlanda2011

Ska beställa ringarna, hjälp mig att välja

Ska ha Schalins Himla men är osäker om jag ska ha förlovningsringen något rundad eller helt slät. Kommer att göra Schalins Himla i samma skena som den jag väljer.

Ringarna ska vara vittguld

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska beställa ringarna, hjälp mig att välja
  • Nikkita

Du har fått 10 röster: 6st för rundad & 4st för slät Glad
    Jag röstade på rundad enbart tycker att det är finast. Men har du provat båda modellerna? Känns en av dem bättre än den andra så gå på vilken som känns bäst! För det kan märkas skillnad. 

• Nikkita

Vet du vad det kommer kosta att få Himlan i annan skena? Alltså total priset Glad Har oxå kollat på den, men vill ha den i samma skena som min förlovningsring i så fall.

• ewaulrica

rundad är jätteskön, jag har den varianten :) den ska ju hålla i många år också, tror faktiskt att rundad står sig längre i tiden och för en själv. (tror det är lättare att tröttna på kantiga varianten) vilken bredd vill du ha på förlovningsringen? det är också viktigt att tänka på... antar att du vill ha en lite smalare variant som passar till enstensringen, eller vill du ha förlovningsringen lite bredare och med enstensringen vilandes ovanpå? (jag har bilder i min profil, jag har en BRED rundad schalins ( 6 mm) och en tunnare brilliantring ovanpå...

• Challan

Personligen tycker jag väldigt mycket om släta och har själv beställt en 6 mm bred förlovningsring och 3 mm bred alliansring. Vi har även gjort dem ganska höga, 2,4 mm.
    Men jag skulle nog råda dig att verkligen testa båda kombinationerna. För vissa trivs ju inte i helt rak modell, och eftersom det är ringar du ska bära hela livet är det ju viktigt att du verkligen trivs.

Så prova, prova, prova är mitt råd... Lycka till!

• Arlanda2011

Förlovningsringen ska vara 5.mm och Himla är 3mm

• ewaulrica
    Arlanda2011 skrev 2011-08-25 13:42:00 följande:
    Förlovningsringen ska vara 5.mm och Himla är 3mm
    nästan som mina då... som sagt; förlovningen min är 6 mm och min blivande vigselring är en Schalins Spectra 3, på just 3 mm ;)
  • Indra

Hej!

Min erfarenhet var att de rundade ringarna "skar" in mer, de släta kändes skönare. Men precis som någon annan redan sagt, det beror även på hur långa fingrar du har, hur bred ringen/ringarna ska vara, smak och känsla! Prova! Jag tänkte först en rund men ändrade mig till en slät - kändes bättre när man satte ihop förlovningsringen och vigselringen att ha släta.

• LoJ

Jag tycker absolut den lite rundade varianten! Dels för att det är bekvämare och dels (precis som någon annan skrev) tror jag att det håller mest i längden. Sen tycker jag att det är snyggast också , är lite trött på det kantiga som nästan alla har!

• sofi 88
    Indra skrev 2011-08-25 15:02:02 följande:
    Hej!Min erfarenhet var att de rundade ringarna "skar" in mer, de släta kändes skönare. Men precis som någon annan redan sagt, det beror även på hur långa fingrar du har, hur bred ringen/ringarna ska vara, smak och känsla! Prova! Jag tänkte först en rund men ändrade mig till en slät - kändes bättre när man satte ihop förlovningsringen och vigselringen att ha släta.

Det där med att runda skär in, det kan säkert vara så på de som är helt halvmåneformade men den ringen ts visar är mer lättrundad och den skär verkligen inte in. Har en precis sån ring nämnligen, 5 mm, och den är även mjukt rundad innuti. Jag röstar på den rundade eftersom jag tycker den är mer klassisk väldigt bekväm för fingrarna bredvid. Den kantiga skär in mer i fingrarna bredvid tycker jag.
  • förlovadflicka
    LoJ skrev 2011-08-25 15:42:39 följande:
    Jag tycker absolut den lite rundade varianten! Dels för att det är bekvämare och dels (precis som någon annan skrev) tror jag att det håller mest i längden. Sen tycker jag att det är snyggast också , är lite trött på det kantiga som nästan alla har!
    Eller hur!
  • Arlanda2011

Tycker den släta är finare nu! Men tror som många skriver att den rundade kommer hålla stilen i fler år. Jag kanske inte vill ha en spikrak då jag är 60?

• Jolin
    Arlanda2011 skrev 2011-08-26 18:20:26 följande:
    Tycker den släta är finare nu! Men tror som många skriver att den rundade kommer hålla stilen i fler år. Jag kanske inte vill ha en spikrak då jag är 60?
    Jag har en rak ring och tycker den sitter bra, skaver inte det minsta. Alla är så olika i vad man uppfattar som störande så gå och prova, flera gånger och känn efter!

Det där med att du kanske inte vill ha en spikrak när du är 60 år....
    Om 30-40 år (när vi alla är i 60 års åldern) kommer alla tanter och gubbar vara tatuderade upp över öronen och är det något man ångrar då så är det nog mer sina tattoos än en rak ring, hihi! Bara en rolig tanke som plinga till i huvve mitt :P 

Kör på det du tycker är SNYGGAST och BEKVÄMAST just nu i denna stund Skrattande

Rak eller rund? Båda är jättefina tycker jag!
  • lilja

Slät!!
    Har själv en slät ring från schalins och är jättesugen på Himla jag med!

* 21 juli 2012 *
  • S och F

Prova!!

Jag var helt inne på en rak, enligt bilder jag hade sett på nätet. När jag provade så passade en rak inte alls mina fingrar, det såg jättekonstigt ut så det blev en lite rundad..

• LoJ

Oj oj, det är en jämn match det här Som de flesta redan har skrivit tycker jag att du ska prova dig fram vilken av ringarna som du ska välja. Berätta när du gjort ditt val! Är nyfiken av mig

• tesso77

Jag har med en rundad, tror det är samma som de ringarna längst ned på bilden, fast i vit guld. Vigselringen jag har tittat ut är rak/slät (Virgo eller Vega från Shalins) och det blev ett mycket "mjukare" intryck när jag provade de tillsammans. Så jag röstar på rundad!!

• Jolin
    tesso77 skrev 2011-08-27 08:45:19 följande:
    Jag har med en rundad, tror det är samma som de ringarna längst ned på bilden, fast i vit guld. Vigselringen jag har tittat ut är rak/slät (Virgo eller Vega från Shalins) och det blev ett mycket "mjukare" intryck när jag provade de tillsammans. Så jag röstar på rundad!!
    Ja, jag har schalins vega som förlovningsring och skulle absolut kunna tänka mig en något rundad slät ring som vigselring faktiskt :) tyckte verkligen att de var fina tillsammans när jag var och provade här om dagen!
  • Joanna86a

Jag tänkte också ta slät först, men efter att ha testat så var rundad både snyggare och skönare i verkligheten. Men då kan det vara bra om vigselringen är i samma skena?

Svar på tråden Ska beställa ringarna, hjälp mig att välja