Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
Vad duktiga ni är allihopa!
Bröllop201206 skrev 2012-02-07 23:30:38 följande:
Nudax: vad trevligt att vi har samma problem;) Vad brukar du göra för att inte gotta ner dig för mycket? Tränar gör jag ju flera dagar i veckan alltid ändå, så det är inte där mina viktbekymmer sitter utan I att jag på helgen lätt kan äta i mig en hel chips-påse själv bara för att det är gott. Försöker nu att hålla mig borta från godis å sånt under veckodagarna, ibland går det jättebra, ibland sitter jag där med godis på kvällen å mumsar. tänk vilken superkropp jag hade haft om jag bara lät bli snasket! Men jag försöker iaf förändra mitt beteende kring överätning av onyttigheter som godis å chips. Jaja, jag kämpar på, idag har det blivit 22km cykling på motionscykeln hemma 30min, 100situps på gymboll hemma och gått 10240 steg. Och hör å häpna! Inget godis eller onyttigt idag! :D Kämpa på ni andra! Det här fixar vi!Vad gäller att "gotta" si för mycket så har jag ett bra tips som fungerade på mig. Men då gäller det VERKLIGEN att ha karraktär. Jag är en riktig "chipsoman" jag älskar chips och dipp och när jag varit gravid (3ggr) så har jag säkert snittat fem chipspåsar (!!!) i veckan.
När jag inte är gravid är jag vältränad och ganska slank med full koll på min vikt men det krävs otrolig mycket för att hålla mig ifrån chips, godis kan kvitta för min del. Jag är ingen godisråtta. Hur som helst så sätter jag upp mål när jag får äta chips (och då äter jag inte en hel på se utan antingen en portionspåse eller så tar jag 80-100g och slänger resten. Att ha kvar hemma fungerar inte för mig.
Första målet var (efter graviditet) att när jag gått ner 5kg fick jag äta lite chips. Nu när jag är i form så är det andra mål. När jag fyller år, sen sätter ja upp datum med en månads mellanrum ungefär. Då har man inte uteslutit det goda och man får öva på karraktären..
Oj, vad långt det blev. Förlåt!
Lycka till