Inlägg från: pernillaochhenrik |Visa alla inlägg
  • pernillaochhenrik

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

MochR: Tack, jodå det är mycket bättre nu. Det blir ju inga tunga lyft och så såklart men jag kan nog snart komma igång med träningen igen hoppas jag!! Det är ju snart sommar och BRÖLLOP!!!

På söndag ska vi åka och kolla på kyrkan.. eller jag har ju varit i den en massa gången med det blir första gången för min blivande!! Så nu ska förhoppningsvis datumet bli helt spikat!! Hjärta

• pernillaochhenrik

Ja, det ska bli skoj att gå dit faktiskt.. Hoppas han gillar den!!

---------------------------------------------------------

Elmina Saksi skrev 2011-11-26 19:50:51 följande:

Hej

Vilken bra tråd jag hittade här.

Jag ska sammanställa de vanligaste frågorna man har om kost och träning inför bröllopet och undrar om ni undrar över något?

Hälsningar Elmina

Leg, Dietist, hälsopedagog och personlig tränare

Ja, men guuud så bra att du ska göra det. Det är säkert massa saker som vi undrar...  Jag ska fundera lite så återkommer jag säkerligen med frågor!!

• pernillaochhenrik

Åååå, jag är så besviken på mig själv.. Nu har jag nästan ätit en påse tomteskum.. Gaaah! Men dom är ju så goda!!
    Träningen går det inte heller så bra med.. Besviken igen!!
    Har haft lite problem med en axel som hoppar ur led så jag har inte kunnat träna.. Men nu så skulle jag faktiskt kunna dra ut och spring igen.. Men jag bara skjuter på det! Illa! Illa!!

Så har jag gått upp i vikt med.. Åååå Men jag ligger iofs fortfarande på minus men ändå.. Onödigt att gå upp 2 kilo som man redan gått ner!!
    Jag går ju långpromenader med hunden nästan varje dag, men det räcker inte om jag ska nått min drömvikt till 30:e Juni.. Jag måste köra igång igen.. !! Gaaaahh!!!

Nu peppar vi igång varandra brudar.. *pepp pepp*

• pernillaochhenrik

Tack för peppet brudar.. Jo det är ju så att det går upp och ner.. Tomteskum visste jag inte att dom var lite ''nyttigare'' än annat godis.. Men då känns det ju lite bättre i varje fall..  

Idag blev det en 1 timmas powerwalk med hunden och sambon i varje fal.. Vi slog två flugor i en smäll. Powerwalk och bröllopsplanering! Så det var riktigt trevligt faktiskt!!!

• pernillaochhenrik

Ska med försöka hålla mig lite under julen, men det kommr juh bli mer ''onyttigt'' än vanligt.. Det skulle jag tro!!

Å en kille som kommer från typ samma ställe som jag bor har gått ner typ 40kg nu.. Fan vad impad jag blev och inspererad.. Nu vill jag bara ut och kötta!!! (inte för att jag ska gå ner 40kg då men i varje fall.. )

• pernillaochhenrik

Jomen nu så att...
    Förut joggade jag varannand dag och gick varannnan dag..(har en Jack Russel så jag måste ut och aktivera honom)
    Nu har jag kommit igång igen.. Jogg på 5km rundan.. årkade inte hela.. så det blev 4 km jogg.. Dagen efter gick vi 2 timmar med hunden (jag och sambon diskuterade bröllopsplaner igen.. Skit bra faktiskt) Paus i går.. Då var jag och kollade in brudkläningar (!!!!) Idag har jag varit ute på rundan igen..  Men klarade inte hela idag heller.. Men det blev en 4:a i varje fall.. Jag är helt klart nöjd!! Kom igen nu alla överflödiga kg.. Rinn av!!! 

Även varit hos läkaren,.. Jag har ju en axel som hoppar ur led.. Och den skulle behöva att opereras.. Men då kräver dom 3-4 månader styrketräning och bevis på att man blir bättre.. Man återhämtar sig tydligen bättre då.. Snacka om bra ''push''

Så nu kommer vi igen brudar.. Vi ska jobba av oss kg nu!!

• pernillaochhenrik

Har varit och förnyat mitt gymkort idag (gick ut i aug.. eehh host host) Körde på hela rubbet nu med gym och PT.. Så nu har jag 24 g med PT. Special upplagd träning för mig.. Han var även väldigt insatt i kostbiten.. Så nu är det väl f*n om det inte ska rinna av lite kg..

• pernillaochhenrik

Ja, den här julen den julen.. Man gottar sig å gottar sig.. Men jag försöker hålla igen i varje fall.. det får bli långpromenader med hunden..
    Har ni någon hund dör uppe Moch R? Du hittar nog på något..

• pernillaochhenrik

Guuuud så härligt det låter med snö.. Här är det plusgrader och barmark.. Fy tusan så tråkigt! Skoter har jag alltid velat testa.. Låter grymt skoj.

Javisst är det svår nu kring jultid när det är massa folk som kommer hem som man ska fika med och annat julgottis som lockar..

Bara ett par timmar kvar till julafton nu.. God jul på er och stooor kram!

• pernillaochhenrik

Jag hade gått upp under julen med. Nu är jag igång med PT Tränar styrka 4 ggr i veckan och kondition 1, vila 2.. Oj vad han kör med mig, men man får hoppas att det kommer ge något bra..  Han har även påpekat massa grejer med min kost som jag håller på att ändra på.. Så håll tummarna för mig nu brudar! 
    Hur går det för er? Nu tar vi tag i denna tråden igen och puschar varandra..

• pernillaochhenrik

Bra jobbat tjejer! Ni kör ju på bra. Ja, maten är det svårast att hålla..

Jag har ju börjat med en PT. Träningen går bra, men kosten.. För det första har jag mått ett nytt kost koncept och så ska jag äta vart tredje timme för att hålla förbränningen igång.. Hur svårt som helst att komma ihåg att äta så ofta. Och sen allt man ska plocka bort och lägga till.. Men jag börjar komma in mer och mer i det nu.. Fått ett nytt pass idag med som koncentrera sig på förbränning. Så nu får man hålla tummarna att det kommer att märkas något. 

Jag har med en sambo som kan äta allt utan att det syns. Det är så fuskigt!!  Kom igen nu.. Nu förbränner vi en jäkla massa, brudar!!

• pernillaochhenrik

Jag beklagar verkligen era sorger. Jag förstår att det måste vara galet jobbigt. Å något så lyckligt bröllop har man inte lust att planera just då.

Jag vet att det inte är någon tröst. Men jag tror att våra nära och kära är med oss även när de gått vidare. Jag har ''bjudit'' in min farmor,farfar och morfar på vårat bröllop t.ex. Jag tror iofs att de hade kommit och haft ett vakande öga på oss ändå..  

Hoppas ni hittar styrka i varandra nu!!! Stor kram till er!! 

• pernillaochhenrik

Bara kör på.. Jag har förlorat två månaders träning på grund av sjukdom 2 ggr. Känns inte heller bra. Man skulle ha velat ha med dom månadernas träning. Men jag har gått ner i varje fall.. Har ingen våg så jag vet inte kg, men mina kläder har blivit förstora och jag har fått göra 4 nya hål i bältet. Så det är alltid något.. Men det finns en hel del kvar att ta av.. 

Kämpa på..  MochR när gifter ni er? Vi gifter oss 30/6 så det är knappa 4 veckor kvar.. Gaaah!

• pernillaochhenrik

Har haft invägning nu.. Det gick ju sååå segt i början.. Typ 1-1,5kg i månaden.. Knappt det.. Men märkte att jag blev starkare i varje fall.. Sen mitten på Januari så har jag gått ner 10 kg. Då med 2 månaders frånvaro från träning. Så jag är rätt nöjd ändå. Men nu är det bara 2 veckor kvar till bröllopet och tiden räcker inte riktigt till för träning... Men men.. Jag får göra det bästa av situationen!! Kör på bara.. 

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil