• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • MochR

Låter som ni är jätte duktiga! Ska också försöka bättra mig i helgen, med inspiration från er! Är på läger så det är lite tufft när alla ungdomar smaskar på allt och vi bjuds på så mycket gott hela tiden! Dessutom ska jag ha mens imorrn och jag blir alltid super sugen och hungrig på allt när jag har mens... Sen är det konferens sön-tis... Pust men jag kämpar och att se hur duktiga ni är hjälper!!

• Bröllop201206

Ja det är jättesvårt att hålla sig borta från att äta allt det goda när sambon sitter brevid å käkar allt detta. Nu i eftermiddags käkade han upp resten av kokosbollarna, så nu ät dom slut å jag behöver inte frestas av dom längre iaf. Blev bara frestad tidigare idag ute på promenad med sambon då han gick å köpte en daimglass-Strut med päronsmak, men jag avstod från någon glass. Jag har ju bestämt mig nu från att klara av detta denna helg så jag måste stå emot för att bevisa för mig själv att jag kan.. Tack Nudax för tipsen om ikväll till melodifestivalen, ska nog köra på att äta morotstavar det är ju faktiskt gott de med, Iof inte samma sak som sambons chips men jag får koncentrera mig på slutmålet, att bli av med sötsuget, få ett sundare förhållnings sätt till godsaker i framtiden, och att känna mig fin i klänningen i juni Då jag gifter mig:) MochR: Du får försöka avstå ungdomarnas gottigheter;) eller så får du ta igen det nästa vecka med nya tag helt enkelt. Går det fortfarande bra med viktväktarmaten? Trevlig helg till er alla!

• MochR

Det har hittills gått ganska bra bara 2 godisar! Tycker du är super duktig! När sambon äter och du står emot! Var stolt över dig själv och lycka till med resten av helgen! Håller fortfarande på med ViktVäktarna men har fuskat och skitit att skriva i en massa den senaste tiden har liksom tappat motivationen helt... Försöker hitta den igen men svårt då jag visst gärna skulle väga 10kg mindre för jag vet att ja är på en mer hälsosam vikt då och mår då bättre fysisk men är ändå rätt nöjd med hur jag se ut nu...

• bridetobe2013

Nu har jag kalasat i dagarna 3 så nu blir det inge kul att ställa sig på vågen på torsdag. Men man fyller väll bara år 1 ggr/år va?

Duktiga ni andra är....

1/6 2012
  • MochR

hur går det för alla??

Här har det gått sämst har försökt flera gånger att få tillbaka motivationen men den ha flygit sin kos Förvånad har fått ett löfte av fästmannen att han ska försöka peppa mig extra mycket så jag orkar ta tag i detta igen... Slut på batteri i vågen har jag också så vet inte vad jag väger nu men tror jag har stått relativt still!

kollar just nu på "älskling, du har blitt en tjockis" lite skoj faktiskt!

Hoppas det går bättre för er!!!

• bridetobe2013
    MochR skrev 2012-04-02 21:49:33 följande:
    hur går det för alla??

Här har det gått sämst har försökt flera gånger att få tillbaka motivationen men den ha flygit sin kos Förvånad har fått ett löfte av fästmannen att han ska försöka peppa mig extra mycket så jag orkar ta tag i detta igen... Slut på batteri i vågen har jag också så vet inte vad jag väger nu men tror jag har stått relativt still!

kollar just nu på "älskling, du har blitt en tjockis" lite skoj faktiskt!

Hoppas det går bättre för er!!!

Såg också på det och fick lite dåligt samvete att jag satt i soffan

Har ngt i kroppen som varken blir bättre eller sämre. (snorig och en diffus värk i halsen) Har valt att inte träna utan vill att kroppen ska få läka ut. med det började jag även äta fel. Galet.

Tog en promenad i kväll på lite över en timme iaf. Och på onsdag ska jag träna. Har skrivit allt jag ska/får äta i morgon och ska inte övertrassera mina pp. Har misskött mig så fruktansvärt att det plussats på vågen lite. Men nya tag nu! Snart är sommaren här.....

1/6 2012
  • MochR
    bridetobe2013 skrev 2012-04-02 22:16:18 följande:

Såg också på det och fick lite dåligt samvete att jag satt i soffan

Har ngt i kroppen som varken blir bättre eller sämre. (snorig och en diffus värk i halsen) Har valt att inte träna utan vill att kroppen ska få läka ut. med det började jag även äta fel. Galet.

Tog en promenad i kväll på lite över en timme iaf. Och på onsdag ska jag träna. Har skrivit allt jag ska/får äta i morgon och ska inte övertrassera mina pp. Har misskött mig så fruktansvärt att det plussats på vågen lite. Men nya tag nu! Snart är sommaren här.....

1/6 2012
    jag har också hållt på med vv men tänker ta nya tag på det efte påsk, ska försöka ta mig iväg och träna imorrn efter jobbet, det var så länge sedan! Nu kämpar vi inte långt kvar!!
  • amek

Kan tipsa om aftonbladets Viktklubb! Viktväktarna är bra, men det har ju blivit väldigt dyrt! På viktklubb gör man allt online och det är lätt att mäta hur mycket man har ätit kalorimässigt och hur mycket man har kvar att äta varje dag. Jag betalade 300 kr för fyra månader, så det är plånboksvänligt:) Bra om man behöver en kick i rumpan:)

• bridetobe2013
    amek skrev 2012-04-02 22:36:26 följande:
    Kan tipsa om aftonbladets Viktklubb! Viktväktarna är bra, men det har ju blivit väldigt dyrt! På viktklubb gör man allt online och det är lätt att mäta hur mycket man har ätit kalorimässigt och hur mycket man har kvar att äta varje dag. Jag betalade 300 kr för fyra månader, så det är plånboksvänligt:) Bra om man behöver en kick i rumpan:)
    Jag kör VV online. 179:-/månad. Tycker det är helt ok...
    1/6 2012
  • Bröllop201206

Halloj alla! Ja det var ett tag sedan tråden var igång. Med mig så har det gått sådär, vi fick veta för några veckor sedan att en nära i familjen fått cancer, så då tappa jag liksom all lust att bry mig om bröllopet överhuvudtaget, kändes liksom inte viktigt längre att gå ner i vikt etc. Vi vet fortfarande inte hur länge h*nfår leva så det har varit jobbigt, men h*n ska börja med cellgifter snart, och vill absolut att vi ska gifta oss det datum vi planerat. Så nu får man återgå till bröllopsplanerna ändå, jag har ju köpt en klänning, så det vore ju bra att den passar oxå, så man inte tröstäter sig upp i vikt. Iaf jag har återgått till min träning igen sen förra veckan och cyklar 22km/3-4ggr veckan. Idag har jag cyklat 22km å gått 11000steg. Har även lovat mig själv att hålla mig borta från tröstätandet nu, det hjälper ju tyvärr inte mot oro/sorg ändå. Hoppas ni får ny energi att börja träna/äta bra igen! Vi får helt enkelt ta nya tag! Kämpa på nu tjejer! Snart blir vi fruar;) godnattkramz

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil