en inbjudan till allt och en till bara festen....
Oj, det kändes lite rörigt det där.. för vissa blir det alltså vigsel + middag + fest och för andra vigsel + fest? Eller vill ni enbart att de ska komma på festen senare och inte vara med på vigseln alls?
Och ni ska ha vigseln, middagen och festen på samma plats? Så middagen blir direkt efter vigsel?
Om de ska vara med på vigsel + fest, så kanske ni kan försöka få ner kostnaden för maten och bjuda alla? Ska ni bara bjuda in dom på festen efter allt, så kanske det räcker med en muntlig inbjudan?
Det blir ju lite svårt att skriva något i stil med "Välkomna på bröllopsfest kl.20.00. Vigseln sker tidigare i närmaste familjens närvaro." osv. när ni bjuder fler än hälften på vigseln. Att vara en av de 20 personer som enbart är välkommen på festen, när 60 andra får vara med på både vigsel och middag, skulle nog få mig att känna mig lite åsidosatt faktiskt. Då hade jag hellre bara blivit bjuden på själva vigseln.
Ni kan inte ha fest någon helg efter med de som ni inte har råd att bjuda på middagen? Nej, jag vet inte.. svårt. Måste ni absolut bjuda in dom?