Kalla fötter
Hej
Jag undrar bara hur vanligt det är med kalla fötter? Sitter här och planerar bröllop inför nästa år och fick plötsligt en klump i magen.
Började med att jag inte riktigt om jag tycker om min klänning (som jag ångrar att jag köpte för så dyr peng, känns liksom helt befängt att lägga så mycket pengar, jag tappade huvudet) och sen började jag oroa mig för att festen inte ska bli tillräckligt rolig för mina gäster och att vi lägger ut för mycket pengar i onödan och sen oroar jag mig för att jag själv inte ska tycka mitt bröllop är roligt (att familjen ska råka i luven på varrandra) och mest av allt (i allra största hemlighet) oroar jag mig för att det är dumt att gifta sig överhuvudtaget. Tänk om äktenskapet bara förstör allt?
Jag är också så hjärtligt trött på att det bara är jag som gör allt planerande. Känns som om det bara är jag själv som ska gifta mig. Samtidigt förstår jag att min sambo är kräkfärdig på mig med allt mitt bröllopssnack, men jag kan liksom inte låta bli. Jag är som besatt...jag är väldigt ängslig till naturen och vill ha kontroll på allting.
Är det någon som känner igen sig? Går det över? Kan man ha någon bra strategi?
Jag vill ju att det här ska handla om glädje inte ångest....