• Flowerdream

Vad ska jag ha för strumpbyxor under?

Ja som rubriken lyder... vilka strumpbyxor oassar bäst?

Jag ska ha en knälång 60-talsklänning och vigseln sker på tidig höst.
    och jag har inte jättevackra knäveck, många ytliga blodkärl som jag inte vill visa upp...

Vilket bli snyggast? Det ska ju avra snyggt i ett par skor också... kan väl inte ha tjocka vitastrympbyxer?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad ska jag ha för strumpbyxor under?
  • lenalong

Beror väl mycket på klänningen, färg o mönster etc.. Men du kan inte ha typ hudfärgade strumpbyxor o sen ett par fina lite varmare (mer täckande) vita strumpor till som når upp på låret. Det var väl mycket stövlar som gick en bit upp på låret då på 60-talet, kanske det är ett alt? Eller som sagt fina strumpor om du tycker att du inte vill visa knäna.

• Pinkgrape

Håller med om att det beror mycket på hur klänningen ser ut. Även hur skorna ser ut. Personligen tycker jag det är fint med lite mer täckande strumpbyxor och gärna i färg. Vitt funkar ju också. Ni har ingen någon temafärg som du skulle kunna ha på strumpbyxorna? :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Flowerdream

temafärgen är oranget och guld och brun.. höstfärger

och jag ska ha ett oranget bälte i midjan

och tänkte ha oranga högklackade skor... vet inte riktigt men kanske kan ha bruna lite tjockare strumpbuxor under?

iofs låter ju knähöga stövlar rätt coolt ut :)

• Pinkgrape

Låter jättefint :) Personligen skulle jag nog valt bruna strumpbyxor till då :)

Du har ingen bild på klänningen? Man blir ju så nyfiken :P

• Flowerdream

emm en bild säger du tja.. nu är det så att jag inte riktigt kan ha kläning än :P

Jag har varit gravid precis och det blev några kilon extra men jag kan nästan knäppa :.)

ska vad jag kan fixa!

• Victoria

Jag hade valt ett par bruna!! Tycker det är shit snyggt!! Låter riktigt häftigt med orange på skor och bältet!

• Flowerdream
    Pinkgrape skrev 2011-08-29 19:48:53 följande:
    Nej, men vad roligt, grattis till bebisen! :D
    Tack! :) hade en dotter innan nu blev det en son! han har hunnit bli ett halvår, så tiden går fort fram nu!

Jag tror det får bli bruna då, fast behöver ju inte så tjocka för det syns ju inte igenom vilket fall :)
Svar på tråden Vad ska jag ha för strumpbyxor under?