Inlägg från: Vott |Visa alla inlägg
  • Vott

Hur mycket dryck har ni köpt?

Vi gifte oss i helgen och nu har jag kollat på hur mycket som gick åt egentligen. Vi var 76 gäster varav 6 var minderåriga, 2 gravida och minst 2 som körde.

Vi hade fördrink med snittar, buffe med efterrätt, tårta med avec och öppen bar med bartender efter festen.

Fördrinken började cirka 17:30 och de flesta hade gått hem vid 2 på natten.
    Följande gick åt (du får räkna på antal glas själv).

11 Flaskor vitt vin
    18 flaskor rött vin
    52 burkar spendrups öl
    75 fin-öl 
    13 flaskor fördrinksbubbel
    4 flaskor alkoholfritt jordgubbsbubbel
    5 flaskor baileys till avec
    4 flaskor whisky till avec
    3 flaskor Malibu
    2 flaskor Bacardi Razz
    1 flaska Gin
    1 flaska vodka
    1 flaska rom

Vi köpte allt på systembolaget. 

• Vott
    Millan1984 skrev 2011-08-31 17:13:16 följande:
    Vott: vad gick alkoholen på för er?? ska också köpa på Systemet...(som många andra :p)
    Jag har räknat på det och minns inte den exakta summan men jag tror det blev ca 10200 kr. Men då ska man komma ihåg att vi drack bubbel som kostade 99 kr/flaskan och att fin-ölen gick på ca 2400 kr. Det hade alltså lätt kunnat dras av ett par tusenlappar på den kostnaden om man skulle vilja.

Folk var generellt sett inte speciellt nyktra Flört men det var heller ingen som bettede sig illa.
  • Vott
    Millan1984 skrev 2011-08-31 18:53:51 följande:
    Åhh...vi har räknat på ca 15.000 kr , men vi har dock inte valt ut vad det ska bli för "dricka". Blev det mycket över?? Man vill ju inte riskera att det tar slut....Vad hade ni för "fin" öl, och vad var det för bubbel som kostade 99 kr?
    Vi köpte mycket mer än vad som gick åt. Det som jag har radat upp här det som vi inte lämnade tillbaka :P

Vi köpte för 19500 tror jag. Till fördrink hade vi Rotari rose och som finöl Gulden Draak (32,7 kr/flaskan och säljs i kollin om 24, min mans favoritöl).

Och nu när jag tänker efter så köpte vi ju för 17 för 22 000 kr..... Jaja 10200 kr var vad som gick åt i alla fall. 
Svar på tråden Hur mycket dryck har ni köpt?