• gumsango

Hjälp!!!

Alltså, jag vet ju att man inte ska vara svartklädd på ett bröllop, jag har dessutom en stor roll då jag ska vara toastmaster... MEN har hittat en sån snygg känning, enaxlad kort med rynk, som är såååå snygg.. Kan jag komma i en svart klänning, det är ett oktober bröllop??!! Tänkte ha silvriga skor och även fånga upp med silvrigt armband och ev ett halsvand... Är det verkligen så hårt på dagens bröllop att man absolut inte kan komma ien svart klänning??!! Snälla vill ha synpunkter...

• Svar på tråden Hjälp!!!
  • Bettina

Tycker inte du ska komma i svart klänning.
    Men prata med bruden hur hon skulle ställa sig till det. Det kanske inte gör henne nåt alls

• förlovadflicka

Alltså, jag tycker egentligen att det är jättefånigt med regler som att man inte får ha svart och vitt, men jag hade ändå inte gillat riktigt om någon kom helt svartklädd då det ju faktiskt är respektlöst om man följer reglerna. Och den personen kan ju inte veta att jag inte tycker att svart på bröllop är det hemskaste som finns... Förstår du hur jag menar? :)

• Bettina
    förlovadflicka skrev 2011-09-01 11:52:05 följande:
    Alltså, jag tycker egentligen att det är jättefånigt med regler som att man inte får ha svart och vitt, men jag hade ändå inte gillat riktigt om någon kom helt svartklädd då det ju faktiskt är respektlöst om man följer reglerna. Och den personen kan ju inte veta att jag inte tycker att svart på bröllop är det hemskaste som finns... Förstår du hur jag menar? :)
    Men jag håller med, jättefåniga regler...men ändå skulle jag nog ta illa upp hahahaha

• Marys
    AnnelieK skrev 2011-09-01 11:49:01 följande:
    Personligen så tycker jag att en svart klänning går hur bra som helst på ett bröllop. Men ring och fråga bruden om vad hon tycker för säkerhets skull.

Så här säger Ribbing : www.dn.se/mat-dryck/etikett/undvik-helsvart-k...
    Tycker samma som dig.
    Gifter mig den 29/10 i år. Och i inbjudan skrev vi - Klädsel: Ja gärna ! Då menar vi ju att man får komma som man vill Tomte
  • Ekorren

Jag tycker att det är helt ok att ha svart, speciellt på hösten/vintern, bara det inte tar överhanden. Så kanske en sjal eller kavaj över, och inte då en grå eller brun utan någon gladare "färgigare" färg. Är det i oktober så kommer man ändå behöva något som värmer på axlarna. Men som sagt, om du är toastmaster så känner du ju brudparet väl så ring och fråga om du inte vågar chansa!

Svar på tråden Hjälp!!!