Inlägg från: SaJo1981 |Visa alla inlägg
  • SaJo1981

Höll din budget?!

vi hade en budget på 40.000 vilken vi faktiskt höll! (utan bröllopsresa som mannens mamma o pappa istället bjöd oss på)
    Hade drygt 70pers så det går att fixa det mesta för en billigare penning!

Förslag är att leta på internet efter allt! hittade tillexempel en make up artist som var ganska nyutbildad som bara tog 500spänn för min make, plus 150kr per tärna! provsminkades först också för att se att det blev bra, men det var toppen!

Kolla i er vänskapskrets efter folk som kan det ena eller det andra: min pappa hade en jobbarkompis som gjorde tårtor till exempel så det fixades mycket billigare, min ena tärna och bästa vän är utbildad florist, min mans mamma har restaurang så all mat kom där ifrån, mamma kände en busschaufför på orten av bröllopet som ordnade skjuts till och från festlokalen för våra gäster (gifte oss inte på hemorten)
    Ha festen i en bygdegård kan man spara mycket pengar på (att komma ut från stan en bit) vår lokal kostade 800kr och då fick vi nyckeln på fredagen och lämnade tilbaka på söndagen, han som höll i bygdegården var veteranbilsfantast så där hade vi vårt färdmedel med..... 

Svar på tråden Höll din budget?!