• Drömmaren

Tips på bröllop på Ven?

Är det någon som gift sig på Ven?

Behöver tips!

Vad hade ni för budget? Var hade ni festen? är ni nöjda etc!!!

Tack!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Tips på bröllop på Ven?
  • Meeru

Ven är ju så himla fint! Jag funderade en del på det inför vårt eget bröllop, men det slutade med Flädie Mat och Vingård istället.

Jag har alltså inga som helst erfarenheter av bröllop på Ven, men matmässigt tycker jag att Hamnkrogen har riktigt, riktigt god mat (var där senast 2008, så det var ju i och för sig ett tag sedan). Även Tursitgården har jättegod mat (var där nu i somras). Däremot tyckte jag att maten på Backafallsbyn (var där våren 2009) inte var någon höjdare.

Hoppas att ni hittar något som passar er!

• Drömmaren

*puff*

Någon måste väl ha gift sig på Ven... eller åtminstone ha erfarenhet av de olika festlokalerna.

Som jag förstår det är det: Turistgården, Hamnkrogen, Backafallsbyns konferensanläggning, Gamlegården och Prästasvängen som finns.

• Drömmaren

Är det verkligen ingen som gift sig på Ven?

• SofiaA

Jag ska gifta mig på Ven till Pingst 2012 och har bra koll på stället eftersom jag spenderat varenda sommar där de senaste 20 åren!

Vi kommer att vigas i S:t Ibbs kyrka och sedan ha festen på Turistgården. Vi åker häst och vagn från kyrkan till Turistgården, gästerna åker traktorsläp. Alla gäster bor över, antingen på Turistgården eller på Vandrarhemmet. Dagen efter kommer mina föräldrar att fixa brunch innan gästerna åker hem.

Jag hjälper dig gärna med dina frågor, tror att jag har rätt bra koll!

Svar på tråden Tips på bröllop på Ven?