• Challan

Hjälp!! Behöver akut råd ang brud makeup...

Som rubriken avslöjar behöver jag verkligen tips och hjälp med brud makeup!
    Jag har precis kommit från min provsminkning och är sååå missnöjd Rynkar på näsan
    Jag känner inte alls att det blivit så som jag tänkt mig, det är slarvigt gjort och jag käner mig inte alls trygg med tjejen som sminkade mig. Jan kan helt enkelt inte tänka mig att låta henne fixa mig på bröllopsdagen!

Känner nu aningen panik eftersom vi gifter oss om mindre än 4 veckor... Är det någon som har tips eller råd på bra ställe i Ystad trakten? Jag har tittat lite på Ponto Hair, någon som har erfarenhet av dem?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp!! Behöver akut råd ang brud makeup...
  • Mariahove

Jag har bokat en "make up kurs" på Make Up Store, det tänker jag ha som mi brud sminkning, dessutom får man ju välja produkter till värdet av vad kursen kostar (ja ja lite av en snåljåp är jag).

• Moster Stina
    Mariahove skrev 2011-09-05 18:01:29 följande:
    Jag har bokat en "make up kurs" på Make Up Store, det tänker jag ha som mi brud sminkning, dessutom får man ju välja produkter till värdet av vad kursen kostar (ja ja lite av en snåljåp är jag).

Så gjorde jag med, men billigt blir det INTE! De är ju smarta och visar verkligen en hel massa saker, som man bara måste ha till sin make up. Även om jag nu inte köpte allt där, så blev det i alla fall en hel del med rätt sorts penslar, mascaror, vattenfasta pennor osv. Jag betalade sammanlagt 1000 kr minst för alla mina prylar. Men då kan jag använda dem efteråt, och jag kunde göra som jag ville. Dock hade jag inte den tiden som behövdes på själva Dagen. Hade behövt göra om make upen, men fick stå ut med att den inte blev så lyckad som jag tänkt.

Ett tips är också att gå till en i deras butiker som DU tycker sminkar sig själv snyggt. Det gjorde nämligen inte min, och de färger HON valde för mig var förskräckliga. Jag valde andra sen...

• Bettina

Jag var jättemissnöjd med min provsminkning några dagar innan bröllopet på make up store och var riktigt nervös. Talade om för henne om hur jag ville ha det annorlunda, det blev såååå bra och jag var så nöjd. Men en chansning var det, för vi hade inte tid att göra om det eftersom fotografen var bokad tätt efter.

• Challan

Pratade precis med stället där jag gjorde provsminkningen igår, och meddelade att jag inte var nöjd och därför bestämt mig för att inte göra sminkningen där. Priset för provsminkningen blev 500 kr, vilket jag tycker är väldigt dyrt... Dels för att det bara var slarv alltihopa och det innebär ju i praktiken att provet är dyrare än själva brudmakeupen! Men men, bara att se glad ut och betala antar jag....

• emma2008

jag har bokat en tjej från mary kay som kommer sminka mig, min tärna och sonens gudmor. Vi provade ut smink i förra veckan och det blir kanon. Vi betalar bara 300:- var och då får vi även varsitt läppstift/läppglans att behålla för det priset :) Kolla om det finns nåt liknande där du bor?!?

Svar på tråden Hjälp!! Behöver akut råd ang brud makeup...