• AlwaysAndForever2012

Någon som har tips om grönt godis? eller godis med tryck? personligt :-)

Hej, jag funderar på att göra en godishörna. vår färg är grön..med inslag av blodröd. Så jag skulle vilja komma på godisar med de färgerna eller med de papper färger.

Även godis med eget tryck kanske. har ni tips om sidor eller godis?

• Svar på tråden Någon som har tips om grönt godis? eller godis med tryck? personligt :-)
  • chrpe

Gröna grodor- inte värst goda men de är gröna.
    Såna där kulor i grönt/vitt/rosa som smakar mint.
    Det finns gröna "hallonbåtar" med smak av päron.
    Finns gröna melonstänger med rosa inuti.
    Gröna ahlgrens bilar.
    Gröna malaco fiskar.

Nu tog fantasin slut...=)

• Jag han

såna där goda fina marmeladkulor som man (vad jag förstått iaf) oftast köper till julen.

Vill du plocka ut vissa sorter så finns det gröna winegum, nappar, pengar, tuttifrutti... En hel del som går att pilla med vid lösgodiset.

Violgrodorna i skum kanske kan gå in i den färgen. De är väl mer turkosa, men kanske kan passa fint i en blandning?

På bröllopssidor kanske du kan beställa godis i grönt. Man kan göra de i många färger iaf. Kolla calligraphen, ,my heart och sweeties.

• förlovadflicka

Kolla på marknader och så, det har vi gjort och köpt godisstänger. Sedan åkte vi till gränna också, de har ju polkagrisar i alla former och färger. Blir lite originellt också, vi har tex polkagrisar med ingefärssmak osv som passar vårt färgtema väldigt bra :) Vi köpte karameller i vanlig storlek med ovanliga smaker, stänger, små klubbor, två jättestora klubbor mest för dekoration... Och en jättestor godisråtta, de finns ju i grönt också ;)

• AlwaysAndForever2012

OJ tack alla för förslagen
    Det är ju det att man vill ju gärna fylla endel, så kanske är bra att inte sortera ut gott och blandat mm, för då lär det bli räääätt dyrt fast just dom grejerna kanske man kan lägga i små skålar
    Osm bilderna ovan så är det ju läcker med höga saker fyllda.

MEn bra tips va ju de där gröna med mintsmak i..kulorna. de kan man ju plocka själv i en butik..hehe..lär ju ta tid men haha..hmm..ska bli riktigt kul om jag lyckas

Jag har ju kikat runt innan och nåt bord hade nån snygg skylt framför bordet..men kommer inte ihåg vilken sida jag var på..nån som sett??

Ja gränna ja. jag tänkte faktiskt också på klubbor

• förlovadflicka
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-08 18:13:39 följande:
    OJ tack alla för förslagen
    Det är ju det att man vill ju gärna fylla endel, så kanske är bra att inte sortera ut gott och blandat mm, för då lär det bli räääätt dyrt fast just dom grejerna kanske man kan lägga i små skålar
    Osm bilderna ovan så är det ju läcker med höga saker fyllda.

MEn bra tips va ju de där gröna med mintsmak i..kulorna. de kan man ju plocka själv i en butik..hehe..lär ju ta tid men haha..hmm..ska bli riktigt kul om jag lyckas

Jag har ju kikat runt innan och nåt bord hade nån snygg skylt framför bordet..men kommer inte ihåg vilken sida jag var på..nån som sett??

Ja gränna ja. jag tänkte faktiskt också på klubbor
    Vi har köpt en skylt, bild finns på bloggen- jättefin! :)
  • förlovadflicka
    MissHelena skrev 2011-09-09 00:47:53 följande:
    På m&m's sida går det att beställa med eget tryck och valfria färger. www.mymms.com/
    Inte så billigt! Men coolt och eget!
    Fast det gick inte att få dem till Sverige, jag provade...
  • chrpe
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-08 18:13:39 följande:

Haha, efter att du varit där och länsat så är det bara vita och rosa kvar =)
Svar på tråden Någon som har tips om grönt godis? eller godis med tryck? personligt :-)