• nisfisen

Bjuda på första drycken, sen betala?

Var på ett bröllop för ett par år sedan där man fick de första dryckerna till maten men sen under kvällen när musiken drog igång så fick man gå till baren där en tjej var bakom disken och delade ut drycken. men på bardisken stog även en skål där man fick lägga varlfri slant för att få sin dricka, är det något man skulle kunna ha på sitt bröllop eller låter det dumt. Det bröllopet jag var på fickc även ihop en fin slant till slut, istället för att ge bort drycken.
  • Svar på tråden Bjuda på första drycken, sen betala?
  • Anna88

Jag tycker att det låter som en bra idé. Vi har t.o.m. tänkt bjuda på skålen och ett glas vin till maten men sen får vad och en betala mera själv. Det låter kanske snålt men a) vi har en liten budget och b) alla dricker så olika mycket så vi tycker det är ok att man betalar för det man dricker. 

• Challan

Jag tycker också att det lät som en bra idé.

Vi har själv inte den största budgeten och tänkte därför köra en liten "snålis". Vi kommer att ge alla vars en drinkbiljett att nyttja i baren efter middag och tårta, men all dryck utöver detta man vill ha under kvällen får var och en betala själv. När man har öppen bar kan det ju lätt springa iväg i pengar annars...

• Fröken Emma

Lita så är vi oxå inne på. Vi står för drycken till maten.

1*förrätt

2* varmrätt

1* ostbricka

1*avec

Sen får dom gå till baren o hämta, lägga ett bidrag.

Men vad ska man skriva då i inbjudan?
    Är det självkostnadspris eller betalbar?

Eller "bidragsbar"?

Svar på tråden Bjuda på första drycken, sen betala?