• HJ120128

Välja annan ring om gravyren inte får plats? :-( Vad skulle du ha gjort?

Har tittat på en ring jättelänge och tyckt att det är drömringen. Snacka om att jag blev glad när butiken hade storrea på allt och jag kunde köpa den billigare än jag hade tänkt...

Men sen händer det. Dom ringer och säger att formen på ringen gör att det inte går att gravera. På sin höjd kan jag få med datumet!!!! Helt plötslig känns inte ringen alls rätt... Vi hade tänkt gravera in platsen vi gifter oss på, datum och en symbol som betyder mycket för oss...

Vad gör man nu? Hittar en annan ring eller står ut med att ha en ring utan gravyr? På något sätt känns det inte längre som en vigselring......

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Välja annan ring om gravyren inte får plats? :-( Vad skulle du ha gjort?
  • Invincible

Jag personligen bryr mig inte alls. Jag har prioriterat att ha en himla massa stenar istället för gravyr.  :) Jag vet var och när vi gift oss.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Berlan

Kan du inte gravera in något i förlovningsringen istället om du har en sådan? Tänker att det inte spelar så stor roll i vilken av ringarna det står om man ändå har på sig båda!

• Fröken Emma

Det kan ju bara du svara på.
    Du har två val som jag ser det.
    Ha en ring som du älllskar, o känner den representerar dig.du vet ju när, var och med vem du giter dig me. men den personliga symbolen får plats och det är ju den som är viktig i slutändan. Att ta av sig ringen o titta på den så fylls ditt hjärta av kärlek.
    eller att andra vill läsa på insidan var när o vem du gift dig me, så får du nöja dig med en medioker ring, eller helt enkelt fortsätta leta efter en ny drömring, som du dock alltid kommer att jämföra med den riktigtiga drömringen!

JAG hade valt alt 1!!
    Lycka till

• hysch

Jag hade samma problem, min ring är smal och perfekt så, men får inte plats med gravyr. jag har ingen förlovningsring, så vi köpte en jätteenkel ring som passar till och sätter gravyren i den istället :)

• LoJ

Kan ni inte bara gravera in symbolen som betyder så mycket för er? Min tanke är att ni kommer aldrig att glömma vart ni gifte er och (förhopningsvis) inte datumet heller.

• förlovadflicka

Så var det för mig också, men jag bryr mig inte, graverar i förlovningsringen precis som mannen, spelar absolut ingen roll för mig då jag älskar ringen :)

• Mmmm

Gravyr är inge viktigt tycker jag. Som om man inte kommer ihåg de datum och platser man förlovade sig och gifte sig på..? Finns det möjlighet fine, men om det inte går skit i det. Ringen är viktigare, den ser du ju hela tiden men du kommer inte hålla på att ta av dig ringngarna för att titta på gravyren...

• marimekko86

Jag graverar inte min vigselring, den är så smal, endast 3 mm, sedan tycker jag inte det är viktigt heller.! Så jag skulle inte brytt mig alls om det var min drömring som var nedsatt till riktigt bra pris, men som sagt då är inte gravyren viktigt för mig heller.

Endast du har svaret på vad du ska göra.

• HJ120128

Tack för alla svar!!

Det som gör det hela jobbigt 'är att min blivande mans vigselring redan har blivit graverad med platsen + datum + symbolen. Vi vill ju ha samma. Anledningen till att det blev så var att min mans ring fanns inte, min fick de beställa från en annan butik. Funderar på att ta med den till en duktig guldsmed och se vad de kan göra, går det inte att fixa så försöker vi nog hitta en annan ring.

• HJ120128

Anledningen till att det blev så var att min mans ring fanns INNE (såg att jag råkade skriva inte, men ni fattade säkert ändå   )

• Jag han

jag hade liknande problem. När vi valt ring och det var dags för betalning tog jag upp det där med gravyr. Hon sa att den var för smal.

Gick hem och hade nästan magknip pga det. Det kändes inte som en speciell ring för mig utan gravyr. Ringde och pratade med dom dagen efter. De skulle försöka, men kunde inte lova ett perfekt resultat. Spelade ingen roll för mig. Bara jag får en gravyr som gör ringen till min!

Vet inte hur jag skulle gjort i din sits. Jag tycker att det är viktigt, men kanske inte att alla önskemål får plats. Men någon slags gravyr vill jag ha. Annars blir den vilken ring som helst. För mig...

Men alla är vi olika. :) Du gör det som känns bra för dig. Lycka till!!

Svar på tråden Välja annan ring om gravyren inte får plats? :-( Vad skulle du ha gjort?