• ElinS

Svart kavaj?

Vi ska på bröllop på lördag, klädkod kavaj. Kan min sambo ha en svart kostym på sig??... Hittar info om att man både kan ha och inte får ha svart kostym..vad stämmer???
    Hjäälp!!

Jag tycker att hans svarta är finare ön den mörkgrå så därför vill jag att han ska ha den, men han är tveksam och rädd för att han inte får ha svart.
    /Elin

• Svar på tråden Svart kavaj?
  • marimekko86

Nog tror jag att man får ha svarta kostymer på ett kavajbröllop. Man ska helst ha kostym i mörk färg iaf, undantag sommaren då man kan få ha ljusare färg. Och svart är ju en mörk färg

• BlackWIngedAngel

Det är fler och fler som bär svart kostym på bröllop, men egentligen är svart kostym sorgeklädsel. "Mörk kostym" på bröllop innebär att man har en mörkgrå eller märkblå kostym. Så det är mer en fråga om hur korrekt man vill vara. 

• izredam

vi var på bröllop med klädkod kavaj förra helgen, det var många av gästerna som hade svart kostym på sig, inkluderat min sambo. Skulle tillochmed tro att det var majoriteten av de manliga gästerna som hade svart kostym på sig (det kan dock bero på att majoriteten var i vår ålder, runt 20, och helt enkelt inte har någon annan kostym...eller kavaj för den delen.)

Svar på tråden Svart kavaj?