• Våffelstugan2012

Letar efter vit "täckkjol", termokjol (Skhoop)

Någon som vet var man kan hitta en vit lång täckkjol? Vi har ett vinterbröllop i fjällen och ska vara utomhus. Jag kommer inte ha brudklänning utan en lång vit dunjacka och sedan skulle jag vilja ha en vit täckkjol. Svarta är inga problem att hitta men det verkar värre med vita...Tips?

• Svar på tråden Letar efter vit "täckkjol", termokjol (Skhoop)
  • Kattpoet

Ah, en sådan som ser ut som en kapad sovsäck..  

Bara en fråga, varför inte en yllekjol och ett par lång kalsonger under? Det brukar värma rätt så bra det med. 

• Våffelstugan2012

Nix, ingen yllekjol...helt bestämd på "en kapad sovsäck" , annars blir det ingen kjol alls, då får jag hitta på någon annat... Men tack för tipset!

• Kattpoet

Årekjolen görs endast i Svart men jag kollar runt, det verkar som det var mode sak för två år sen.   Du kan ju alltid sy dig en..

• Våffelstugan2012
    Kattpoet skrev 2011-09-10 13:19:27 följande:
    Årekjolen görs endast i Svart men jag kollar runt, det verkar som det var mode sak för två år sen. Du kan ju alltid sy dig en..
    Tack Jag kollade direkt med dem o det stämmer ju att de bara har den i svart...Men nu har jag tänkt om. Det finns mycket fina "kängor" (vita, lite högre med lite fuskpäls eller ngt på) och ett par sådana tillsammans med min långa vita dunjacka samt ngn fin stickad klänning o tjocka strumpbyxor får det bli. Märker när jag skriver att det låter jätte "tråkigt", men tanken är alltså ett par riktigt fina stövel/kängor (tönkte vita moonboots ett tag, men nu har jag har jag sett många fina i år, så det verkar vara "rätt år", och sedan några fina tjocka strumpyxor, en fin stickad klänning (inte för tjockt material och gärna lite mönster på så att man tänker "fjäll", har sett några på Esprit men då har de varit hel svarta eller gråa vilket känns lite tråkigt...).
    Jag med sambo kommer att åka skoter upp till vigseln där de andra väntar, så det behöver vara lite varma kläder
  • lepaus
    Våffelstugan2012 skrev 2011-10-14 20:02:40 följande:
    Tack Jag kollade direkt med dem o det stämmer ju att de bara har den i svart...Men nu har jag tänkt om. Det finns mycket fina "kängor" (vita, lite högre med lite fuskpäls eller ngt på) och ett par sådana tillsammans med min långa vita dunjacka samt ngn fin stickad klänning o tjocka strumpbyxor får det bli. Märker när jag skriver att det låter jätte "tråkigt", men tanken är alltså ett par riktigt fina stövel/kängor (tönkte vita moonboots ett tag, men nu har jag har jag sett många fina i år, så det verkar vara "rätt år", och sedan några fina tjocka strumpyxor, en fin stickad klänning (inte för tjockt material och gärna lite mönster på så att man tänker "fjäll", har sett några på Esprit men då har de varit hel svarta eller gråa vilket känns lite tråkigt...).
    Jag med sambo kommer att åka skoter upp till vigseln där de andra väntar, så det behöver vara lite varma kläder
    Låter superfint! :) Skoter till vigseln låter suveränt. Önskar nästan att jag hade valt vinterbröllop istället ;) Var ska ni gifta er?
  • Våffelstugan2012
    lepaus skrev 2011-10-14 21:39:15 följande:
    Låter superfint! :) Skoter till vigseln låter suveränt. Önskar nästan att jag hade valt vinterbröllop istället ;) Var ska ni gifta er?
    Det blir i Lofsdalen, en liten skidort som vi varit i några gånger och är helt förälskade i Så nu har alla gäster väldigt långt att åka, men alla verkar tycka att det ska bli kul och de flesta kommer även stanna hela veckan med oss vilket vi inte hade räknat med från början, så vi kommer verkligen få kvalitets tid
  • Polventon
    Våffelstugan2012 skrev 2011-10-14 20:02:40 följande:
    Den här klänningen från Indiska kanske skulle vara någon för dig?
    indiska.com/system/search/product.asp&c=111&page=2&rnum=31

• Våffelstugan2012
    Polventon skrev 2011-10-16 21:36:24 följande:
    Den här klänningen från Indiska kanske skulle vara någon för dig?
    indiska.com/system/search/product.asp?id=4660...

Vad snällt att du skickade tips! Det är precis något sådant jag har tänkt mej, men jag vill gärna ha något långärmat eller iallafall 3/4...Men den här var jätte- jättefin!
Svar på tråden Letar efter vit "täckkjol", termokjol (Skhoop)