• Pinkgrape

Hjälp att hitta en passande ring önskas?

Jag valde ut en guldring till vårt bröllop lite i all hast, då jag inte ville stå utan ring i kyrkan. Vi köpte sedan fina silverringar, för jag ville ha två ringar, men trivs inte riktigt i de ringarna. Färgen alltså, jag vill ha rött guld. Känner mig finast och bekvämast i det. Saken är dock den att jag vill ha två ringar. Tycker det visar mer på att man är gift, en ring = förlovad, två ringar = gift :P Jag vet att det inte behöver vara så, men för mig känns det så.

Nu har jag ju gått och kärat ner mig lite i min guldring, som var den jag använde vig vigseln, som är med på våra bröllospbilder osv. Jag har dock ingen aning om vad man skulle kunna ha för ring till den. Den är lite speciell form på, eller något, så tycker det är svårt att hitta något passande. Jag vill inte ha en slät guldring, men allt annat i rött guld skulle kunna vara intressant.

Bilderna nedan är min ring. Någon som har förslag på en ring man kan ha till den?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Hjälp att hitta en passande ring önskas?
  • Annika611

Jag hängde inte riktigt med... Är ringen på bilden alltså din vigselring och du vill hitta en förlovningsring som passar till, eller var det tvärtom? Vacker ring, men jag kan tänka mig att det är en utmaning att hitta en ring som pasar ihop med den. Ett alternativ är ju att be en guldsmed att specialdesigna en ring, men det är säkert dyrt...

• Pinkgrape
    Annika611 skrev 2011-09-11 09:53:38 följande:
    Jag hängde inte riktigt med... Är ringen på bilden alltså din vigselring och du vill hitta en förlovningsring som passar till, eller var det tvärtom? Vacker ring, men jag kan tänka mig att det är en utmaning att hitta en ring som pasar ihop med den. Ett alternativ är ju att be en guldsmed att specialdesigna en ring, men det är säkert dyrt...
    Det är min vigselring och jag vill hitta en ring som passar till. Jag behöver väl inte nödvändigtvis kalla den för förlovningsring, men jag vill ha två ringar. Jag vet att det blir extremt svårt att hitta en som passar till och att specialdesigna... ja, kanske är ett alternativ i framtiden, men ekonomin tillåter nog verkligen inte det nu.

Attans att jag skulle hinna bli så fäst vid ringen :P
  • Annika611

Ja, alltså, förstås spelar  det ingen roll vad man kallar den, men jag tänkte mest om den ska vara enklare än din ring eller inte. Jag tänker mig att det skulle vara snyggt med en ring som har samma form som din ring, men utan stenar i. Men att hitta en sådan är ju inte nödvändigtvis så enkelt.

• Pinkgrape

Jaha, jag vet inte... stenarna är ju inte så stora och helst vill jag inte ha en helt slät ring. Hittar jag inget som passar ihop med denna ringen, så får jag väl bita i det sura äpplet och helt enkelt köpa två nya ringar.

• Smillr

Såg en ring nånstans, typ jänkarstuk, med den stora stenen på förlovningsringen i mitten och vigselringen liksom tvådelad fast ihopsatt och sen förlovningsringen i mitten så att det blir som tre ringar........svammel men jag hittar ingen bild.... hoppas du fattar vad jag menar..... ska leta lite till

• Niini

Gå till olika guldsmeder o fråga vad det skulle kosta att designa en likadan men utan stenar (så att de "passar ihop som pusselbitar", för det skulle vara supersnyggt). Behöver inte alls bli så hiskeligt dyrt som ni tror o fråga skadar aldrig :)

• Pinkgrape
    Smillr skrev 2011-09-11 10:53:51 följande:
    Såg en ring nånstans, typ jänkarstuk, med den stora stenen på förlovningsringen i mitten och vigselringen liksom tvådelad fast ihopsatt och sen förlovningsringen i mitten så att det blir som tre ringar........svammel men jag hittar ingen bild.... hoppas du fattar vad jag menar..... ska leta lite till
    Haha ja, det var lite svårt att förstå faktiskt :P
  • Pinkgrape
    Niini skrev 2011-09-11 10:59:17 följande:
    Gå till olika guldsmeder o fråga vad det skulle kosta att designa en likadan men utan stenar (så att de "passar ihop som pusselbitar", för det skulle vara supersnyggt). Behöver inte alls bli så hiskeligt dyrt som ni tror o fråga skadar aldrig :)
    Sant, fråga kan man alltid :) Jag vill dock helst inte ha en slät ring.
  • Annika611

Kanske det skulle gå att hitta eller tillverka en ring som, just som Niini skriver, passar ihop som pusselbitar, men som inte är slät. D.v.s med någon typ av mönster ingraverat. Typ så här, bara att annan form på ringen:

www.hedbergsguld.se/facetterad-förlovningsring-fu4899-p-1862.html?cPath=61 

• Pinkgrape
    Annika611 skrev 2011-09-11 12:18:06 följande:
    Kanske det skulle gå att hitta eller tillverka en ring som, just som Niini skriver, passar ihop som pusselbitar, men som inte är slät. D.v.s med någon typ av mönster ingraverat. Typ så här, bara att annan form på ringen:

www.hedbergsguld.se/facetterad-förlovningsring-fu4899-p-1862.html?cPath=61 
    Hur är det med såna där mönster, fastnar det inte mycket smuts där? Är det lätt att hålla rent? Haha kanske inte fastnar mer än kring stenarna.

Äh, om inte annat får jag väl köpa en till likadan ring :P
Svar på tråden Hjälp att hitta en passande ring önskas?