• 123ost

Ni som hade engångskameror eller ska ha, titta hit tack!

Vi funderar på om vi ska ha engångskameror stående på borden så gästerna får ta bilder på varandra och så.
    Men frågan är nu om det är värt det?

När min mamma gifte sig så hade dom engångskameror på borden men när dom framkallade blev dom jättebesvikna! De yngre hade bara lekt med dom, knäppt fula bilder på bara varandra och nästan ingen vuxen hade tagit.

Åsikter?

• Svar på tråden Ni som hade engångskameror eller ska ha, titta hit tack!
  • Cakemaker

Vi ska ha engångskameror men har inte så många "små" barn. Vi har också tänkt att skriva nån rolig lapp eller nåt vid varje kamera. Har ännu inte hittat på nåt bra att skriva dock ;) 

• Lilique

Vi ska inte heller ha så många små barn, men för säkerhets skull ska vi väl se över VAR på borden vi placerar dem ändå. Lite lättillgängliga för de vuxna och längre ifrån de små ;) På så vis tror jag iallafall att vi skulle hinna få några bra bilder innan de eventuellt blir lekta med.

Ska också skriva någon sorts roliga instruktioner till dem, för att ge det en liiite mer seriös ton iallafall.

• aniara

Jag har funderat på det men ær lite skeptisk. Kan det verkligen bli något att ha av en engångskamera inomhus? Kanske får køpa hem en och prova. Jag tror dock man får vara beredd på en del grimasbilder och annat oseriøst, speciellt senare på kvællen nær promillen (eventuellt) økar.

• Lilique
    aniara skrev 2011-09-12 12:24:17 följande:
    Jag har funderat på det men ær lite skeptisk. Kan det verkligen bli något att ha av en engångskamera inomhus? Kanske får køpa hem en och prova. Jag tror dock man får vara beredd på en del grimasbilder och annat oseriøst, speciellt senare på kvællen nær promillen (eventuellt) økar.
    Äh, jag ser det iallafall mest som att dels har gästerna något att roa sig med lite ibland och kanske hittar man något guldkorn där mitt bland alla grimas- och mat-bilderna. Ett riktigt Kodak-moment-kort. Man ställer ju ändå inte fram dem för att få proffsiga bilder haha.

Så länge man inte köper det aaabsolut billigaste alternativet så brukar blixten på de nyare engångskamerorna klara av lite halvdunkel också! =)
  • Fröken Emma

ha ha ha

Vi ska ha engångskamror enbart för barnens skull!!
    Kommer stå en på varje barnplats.
    Vill ju även ha bilder från barnens perspektiv tänkte vi. O är det bara på varandra eller 10 på en o samma fottboll så får det vara så.

För idag har ju var och varannan vuxen med sig sin digitalkamera.
    Vi kommer sedan skicka runt ett usb-minna för att samla in bilder.

• Lilique
    Fröken Emma skrev 2011-09-12 12:30:08 följande:
    ha ha ha

Vi ska ha engångskamror enbart för barnens skull!!
    Kommer stå en på varje barnplats.
    Vill ju även ha bilder från barnens perspektiv tänkte vi. O är det bara på varandra eller 10 på en o samma fottboll så får det vara så.

För idag har ju var och varannan vuxen med sig sin digitalkamera.
    Vi kommer sedan skicka runt ett usb-minna för att samla in bilder.
    Oh, det var ju en spännande idé. Så har jag inte sett på det innan!
  • 123ost

Ja, det lät ganska roligt! För det behöver ju inte bli perfekta bilder precis.

Men nu blev jag lite rädd, tänk om bilderna bara blir helt mörka och man knappt ser något?

Vad har ni tänkt köpa för engångskameror?

• Fröken Emma
    123ost skrev 2011-09-12 12:38:48 följande:
    Ja, det lät ganska roligt! För det behöver ju inte bli perfekta bilder precis.

Men nu blev jag lite rädd, tänk om bilderna bara blir helt mörka och man knappt ser något?

Vad har ni tänkt köpa för engångskameror?
    en mycket bra fråga
    Det där får jag nog kolla upp lite. För jag tänkte bara köpa 10-pack på netonet eller likande

http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/engangskamera/focus-wildcamengngskamera10-pack/090174.3271/
  • Ekna

Jag tycker engångs kamera är en jätte kul grej att ha. Jag hade de när jag fyllde 20 och där blev bara roliga bilder men sen kankse man ska tänka till om man har mycket små barn att dom kanke inte ska ha de men jag tycker helt klart att ni ska ha de. Ni får ju gästernas syn på de hela =)

• chesa

Vi ska nog ha engångskameror men vi ska inte ha några barn på bröllopet och jag vill ha kameror för att få spontana kort som man inte kommer få annars och då är det roligt om gästerna kan ta kort kanske både på oss och endel gäster..=)

• Annika611

Jag hade det på mitt förra bröllop och fick jättetrevliga bilder. Vi gjorde så att vi skickade runt kamerorna och bad folk fota den som satt mitt emot. På så sätt fick vi foton på alla gäster.

På mitt kommande bröllop kommer vi att göra likadant, och tanken är att vi sedan klistrar in dessa bilder i gästboken.

Svar på tråden Ni som hade engångskameror eller ska ha, titta hit tack!