• Ekna

Fest eller ej till förlovningen?

Vi har parat om hur vi ska göra med vår förlovning om man ska ha en liten fest eller middag?

Eller känns de helt för amerikansk?
     Hade behövs lite råd om vilket som hade passat?

Jag är den som person att fixa fester och tillställningar är något jag hade kunnat leva på om de fanns markad, så de är inget jobbigt med fest

Men skulle vilja veta hur de flesta gör och så?

• Svar på tråden Fest eller ej till förlovningen?
  • BlomAnna

Om ni vill ha fest är det klart ni ska ha fest!

Vi hade det inte (var visserligen höggravid när sambon friade så fest kändes avlägset) och jag tror inte det är så vanligt men är man en sån som gillar fester är en förlovning en väldigt bra anledning för att ordna fest

• Pinkgrape

Vill ni ha fest, så ha det. Vi hade det inte och ingen annan vi känner har haft det heller. Så vitt jag vet är det väl inte så vanligt med fest för förlovning. Personligen tycker jag det är.. lite.. löjligt? Folk förlovar sig till höger och vänster idag och jag tycker väl inte att det är tillräckligt stort för att förtjäna en fest. Min högst personliga åsikt. Som i allting annat, så tycker vi ju alla olika.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Berlan

Klart ni kan ha en fest om ni vill! 

Vi hade en förlovningsfest för familjen och den närmaste släkten, kanske 15 personer. Vi hade festen hemma och hade fixat med en buffé som var väldigt uppskattad. Kvällen var jättetrevlig och trots att det snart är fyra år sedan kommer jag ihåg kvällen som en underbart trevlig dag i mitt liv :)

• aniara

Ha fest om ni vill, det ær alltid trevligt med fest :D Fast om ni har begrænsad plånbok råder jag er att spara på de kostsamma sakerna till brøllopet...

Svar på tråden Fest eller ej till förlovningen?