Hur betalar de in kuvertavgiften??
Hej, vi har tänkt ta kuvertavgift ist för presenter. Hur ska vi skriva de ska betala? och var ska vi ha med den infon?
Hej, vi har tänkt ta kuvertavgift ist för presenter. Hur ska vi skriva de ska betala? och var ska vi ha med den infon?
Vi valde att skriva ut ett kontonummer på bröllopshemsidan där de kunde sätta in kuvertavgiften. Vi bad dom också att skriva sitt namn som meddelande, så visste vilka som betalat.
Såhär såg inbjudan ut, all övrig info fanns på bröllopshemsidan.
Vi slrev på inbjudan att vid OSA får dom kontonummer. Vi ville inte skriva nummret öppet till alla
Behöver man inte använda pengarna förrän efter bröllopet och litar på att alla som kommer betalar, så kan man ju också be att folk tar med sig pengarna i ett kuvert på bröllopet.
Vi kände att vi kunde sätta ut kontonumret, då det är ett sk. servicekonto vi använde oss av. Det står vanligtvis tomt och är inte kopplat till våra andra konton, så det gjorde inte så mkt om någon obehörig råkade se.
Samma här. Jag har också ett konto som inte är nåt vidare på för att jag kan använda det till tex tradera mm
Så det tänkte jag sätta som kontonr.
frågan är om det inte är säkrare att ha det i inbjudan än hemsida som nån kan ta sig in på..hmm..ledsamt att världen ska vara så otrygg
Är det allmänt OK att betala för sig på bröllop? Att sätta ut kontonummer känns som tiggeri... men vi vill verkligen inte ha prylar eller spabesök, utan vi vill ha en fest och skulle gärna se att man la en slant till den. Men det känns lite jobbigt att uttrycka det...
(Fast mitt inlägg hade förstås inget som helst att göra med TS, som undrar hur man ska göra med kuvertavgift som är en förutsättning för festen och betalas in i förväg.)