• Madeleines84

Hjälp med inbjudan! Behöver en massa förslag =)

Vi ska gifta oss om några månader och jag vill ha iväg inbjudningarna typ nu. Vet inte alls hur jag ska skriva dom bra. Istället för en massa presenter tänkte vi typ skriva " eran gåva till oss är att ni närvarar vid festen, men om ni vill så kan ni sätta in ett valfritt belopp på XXX." Hur låter det?

Vi ska dessutom bara bjuda familjen till kyrkan sen ha en 30 år fest för sambon och då kommer alla kompisar. Hur skriver man en bra 30 år inbjudan med samma stuk som typ en bröllopsinbjudan.

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hjälp med inbjudan! Behöver en massa förslag =)
  • AnnelieK

Kolla på www.vistaprint.se där finns det förslag på de kort som de säljer som man kan ändra lite som man vill. Kan kanske bli lite inspiration, beroende på om du vill ha en formell text då!

• Niini

Såhär såg vår önskelista ut:

Vår högsta önskan är att bli make och maka,

och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.

Vi tänkte ge ett litet tips,

på hur problem med en eventuell gåva löses vips.

En dag på Aquarium                                      50€

Kamelvandring                                              130€

Middagskryssning                                          90€

En kväll på Vu's Bar                                      60€

Biobesök                                                        30€

En tur med luftballong                                   370€

U-båtstur                                                        100€

Besök på speciell restaurang                          40€

Delfinutflykt i solnedgången                          140€

Det kommer finnas en plats att lägga kuvertet på vid festen. Skriv gärna till vad ni önskar bidraget går.

Vi hade alltså förslag på vart pengarna de gav skulle tänkas kunna gå. Så gästerna inte behövde fundera "jaha.. va ska dom göra med pengaran då?!" Kort sagt önskade vi bidrag till bröllopsresan.
  • förlovadflicka
    Niini skrev 2011-09-14 16:04:45 följande:
    Såhär såg vår önskelista ut:

Vår högsta önskan är att bli make och maka,

och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.

Vi tänkte ge ett litet tips,

på hur problem med en eventuell gåva löses vips.

En dag på Aquarium 50€

Kamelvandring 130€

Middagskryssning 90€

En kväll på Vu's Bar 60€

Biobesök 30€

En tur med luftballong 370€

U-båtstur 100€

Besök på speciell restaurang 40€

Delfinutflykt i solnedgången 140€

Det kommer finnas en plats att lägga kuvertet på vid festen. Skriv gärna till vad ni önskar bidraget går.

Vi hade alltså förslag på vart pengarna de gav skulle tänkas kunna gå. Så gästerna inte behövde fundera "jaha.. va ska dom göra med pengaran då?!" Kort sagt önskade vi bidrag till bröllopsresan.
    Oj, vilka dyra saker, tänk om man inte har råd att ge så mycket...
  • Niini

Då ger man mindre :) Det var som sagt bara förslag så gästerna kunde känna att vi faktiskt hade tänkt ut saker för bidrgen vi fick.

• förlovadflicka
    Niini skrev 2011-09-14 16:41:15 följande:
    Då ger man mindre :) Det var som sagt bara förslag så gästerna kunde känna att vi faktiskt hade tänkt ut saker för bidrgen vi fick.
    Jaha, ok, jag missförstod, jag trodde att de gav pengar som var speciellt avsedda till bara de här sakerna :)
  • aniara

Jag tycker Niinis förslag var jättebra. Jag vill veta vart pengarna går innan jag ger bort pengar i gåva.

• Madeleines84

Det blir bara en mini sparesa för oss helgen efter för till sommaren börjar vi bygga hus så pengar spars till det. Det blir inte pengar i bröllopsgåva utan i 30 års present. Måste man ändå veta vad min sambo ska använda sina pengar till?

• Nudax

Vi kommer att skriva: "Vi bjuder in till bröllop för att tillsammans med nära och kära få fira vårt löfte till varandra, inte för att  få presenter. Känner du att du ändå vill ge något är ett bidrag till/möjliggörandet av en bröllopsresa vad vi helst önskar."

Men Niinis förslag var ju roligt =D Bara det att vi inte vet vart vi ska ens en gång, vi åker bara om vi får ihop till det nämligen =P

• Niini

Ni kan ju önska bidrag till husbygget?!

ex.
    En bräda 100 kr
    Två brädor 200 kr
    En målarburk 500 kr o.s.v. :)

Svar på tråden Hjälp med inbjudan! Behöver en massa förslag =)