• Anonym

min kusin ska gifta sig 1 månad innan oss, känns lite tråkigt (samma släkter är ju med...)

Vi har fått reda på att min kusin gifter sig en månad innan oss. Först tyckte jah det var bra, vi kan ta idéer från dem etc men nu inser jag att det ju är roligare om det är årets första bröllop som de kommer gå på tycker jag! För släkten alltså.

Likaså i festhäftet, vi kommer ju skriva om alla gästerna, vilket antagligen även de gör - jaha, ska vi typ ha samma texter om våra släktingar då? Dessutom är det nog en del i vår släkt som inte visste om denna roliga grej om att skriva om gästen, och detta blir ju då roligt på deras bröllop men som en kopiering på vårt....

tänker jag fel?

• Svar på tråden min kusin ska gifta sig 1 månad innan oss, känns lite tråkigt (samma släkter är ju med...)
  • Bettina

Tycker du tänker fel. Klart att samma släkt är med
    Nu är de ju där för att fira er dag och ni har säker ett annat upplägg än vad kusinen hade.
    Allt måste inte vara så "eget". Det ÄR en speciell dag eftersom den är ER. 
    Eftersom bröllopet (kusinens) är en månad innan er, så kan ni ju ändra lite på gästbeskrivningarna i erat häfte sen.

• förlovadflicka

Jag känner igen mig lite, fast det är inte släktingar. Vi började planera ett år innan, och under året har två kompispar hunnit gifta sig, ett gifter sig veckan innan oss och ett samma dag!! (fast i en annan stad). Har ju varit på två av dem nu och jag är definitivt inte rädd för att folk ska tycka att vårt var sämre, men det känns surt att vi planerat så otroligt länge och så bara smiter de före! Men å andra sidan har det inte varit särskilt välplanerat...

• aniara

Mænniskor gifter sig hela tiden och det ær verkligheten. Men varje brøllop ær unikt, dærfør att det ær olika personer som gifter sig. Det ær jag øvertygad om att æven din slækt inser. Du har værldens guldlæge hær eftersom Du, som du skriver, kan gå på din kusins brøllop och observera, och sen ta med dig lærdomar till din egen jættestora dag. Vænta med att gøra klart festhæftet tills du varit på din kusins brøllop. Du har en månad på dig att jobba med det sen, det borde du væl hinna.

• Vi2alltid

Förra sommaren var vi i ett kompisgäng på 15-20 personer på tre bröllop! Inget var det andra likt! Jag tycker att du oroar dig lite i onödan..

Svar på tråden min kusin ska gifta sig 1 månad innan oss, känns lite tråkigt (samma släkter är ju med...)