• liley

Säkert att köpa på Tradera/Ebay med Payson/PayPal?

Man kan ju ibland bli lyrisk över priserna om man tittar på auktionssajter som Tradera, men är det för bra för att vara sant? Å andra sidan verkar det ju ganska säkert att betala via t.ex Payson. Det står nämligen att "Om varan inte överensstämmer med beskrivningen av det du har betalt för så har du möjlighet att ange Reklamera vara och skicka varan i retur. Pengarna kommer inte att betalas ut till säljaren om köparen gör detta."

I så fall kan man ju få varan värderad för att se att allt stämmer och i annat fall reklamera den.

Är det någon som har köpt via Tradera eller Ebay? Och hur säkert är det egentligen att köpa ringar eller diamanter via dessa sajter om man betalar via Payson eller PayPal...? Någon som vet...?

• Svar på tråden Säkert att köpa på Tradera/Ebay med Payson/PayPal?
  • KhiraLii

På tradera har jag i stort sett aldrig betalat via payson/paypal, mestadels för att få säljare vill betala den extra avgift som tillkommer om de skall hålla pengarna tills varan mottagits etc.

På ebay däremot betalas det alltid via paypal och det funkar jättesmidigt. Där gäller att du skall anmäla ev konstigheter inom 45 dagar ifrån auktionsvinst men varan behöver nog skilja sig väldigt gravt ifrån objektsbeskrivning för att de skall betala tillbaka pengarna.

Ringar och diamanter skulle jag aldrig köpa på ebay/tradera om jag inte vore riktigt insatt i ämnet och påläst på bra säljare då det garanterat är mycket lurendrejerier med efterbehandlade diamanter etc.

Svar på tråden Säkert att köpa på Tradera/Ebay med Payson/PayPal?