Bjuda in dom eller inte??
Hej. Är ny här och skulle verkligen uppskatta eran hjälp.
Detta kanske är en mycket självisk fråga. Men jag känner att detta är mitt bröllop och min stora dag. och jag vill att allt ska gå bra. Men ändå så behöver jag hjälp med mitt funderande över en situation.
Det är så att jag har en styvfar som alltid funnits vid min sida ända sen jag var 5 år. Jag ser honom mera som min pappa än min "riktiga" pappa. Men nu är det så att min styvfar har sina föräldrar som är ganska gamla och med diverse sjukdomar. Fram för allt min styvfars pappa. Han har både Parkinson och Alzheimers. Han är väldigt stirrig av sig och ju mera folk i hans närhet ju stirrigare blir han. Han har oxå många gånger vid familje middagar börjat att dricka ur en annan persons glas. Han kan inte sitta ordentligt på en stol utan ibland bara helt plötsligt så trillar han av den. Han har flera gånger börjat att äta på sin servett för han har trott att det är hans macka/kaka. Han kissar oxå ibland ner sig.
Och nu till min fundering. Jag vill inte ha med min styvfars föräldrar på festen efter bröllopet. Först ville jag inte ha med dom i kyrkan men insåg sen att det måste jag. Men på festen efter så blir det ju mat och dans. Med musik och livligheter. Och jag vet ju om att han inte kommer att klarar av detta. Lite av problemet är att min stvfars föräldrar tycker inte att detta med Parkinson och Alzheimers är ett problem. Utan dom brukar oftast bjuda in sig själva till fester fast det alltid sluta med samma händelser! Så kan jag göra så att jag bara bjuder in dom till kyrkan och inget mera?? Jag är så jäkla rädd för vad min styvfar kommer att säga. Samt att hans syster (min styvfaster) är ganska dominerande och jag är rädd för att hon kommer att ställa till med en jäkla cirkus när hon får reda på att jag inte vill ha med deras föräldrar.