• Vi2alltid

Bästa primer för ögon?

Har ni någon favorit som håller hela dagen?!

• Svar på tråden Bästa primer för ögon?
  • Sagoslottet

Jag tycker Urban Decay's Primer Potion (UDPP) är överlägsen, det lägger sig aldrig i några veck och håller kvar intensiteten i färgen bra. Too faced's shadow insurance ska vara väldigt bra också. Och så självklart MAC's produkter. Det är nog mest en smaksak  Solig

• Vi2alltid

Och vart får man tag i dessa? :)

• Trivia

Jag använder en highlighter från Makeupstore. Som man stryker ut tunnt tunnt.... Funkar fin fint.

• Sagoslottet

MAC kan man köpa i butik i storstäderna oftast. (brukar själv våldgästa disken på Åhlens i göteborg) Resten hittas bäst på internet, ovan nämna butiker funkar bra, eller ebay för den rutinerade =)

• mariefarah se

Jag har testat flera st bla smashbox photo finish men jag återkommer hela tiden till min favorit "Eye primer" Clear/ Make up store. Det är en liten tub och den är super dryg, håller länge samt sminket håller hela dagen utan att kladda.

• Liten

Too Faced har ju sin shadow insurance och deras nya i samma serie med lemon drop, de äger båda två och de har dessutom en superb primer för foundation som heter primed and porless :D

• kaffeälskaren

Vill man ha en som är prisvärd så absolut ögonprimern från eyeslipsandface! Den är billig och den håller riktigt bra. Men vill man ändå lägga lite mer pengar på en primer för ögonen så har Elisabeth Arden och Bareminerals kanon bra.

• Moemoe
    Moon River skrev 2011-09-17 18:34:49 följande:
    Instämmer om Urban Decays Primer Potion som du hittar på t.ex www.hqhair.com eller www.beautybay.com
    Håller med im denna, kan i princip gnugga ögonen (glömde att jag hade smink Drömmer) och sminket sitter! Finns neutral och i några färger. Har köpt grejer på beautibay och det funkar utan problem. www.beautybay.com/cosmetics/urbandecay/g/eyeshadowprimerpotion/
    Kärlek!
  • Tessann
    PimPim83 skrev 2011-09-17 15:12:56 följande:
    Jag tycker att Smashbox photo finish är bra

Håller med PimPim, Smashbox är bäst :) Beställer alltid från Eleven.se

Men även Elsabeth Ardens för bara ögonen är kanon.

• Moon River
    Tessann skrev 2011-09-19 07:27:15 följande:

Håller med PimPim, Smashbox är bäst :) Beställer alltid från Eleven.se

Men även Elsabeth Ardens för bara ögonen är kanon.

Fast Smashbox Photofinish är ju en face primer, inte en eyeprimer.
  • Soon Mrs Kamprad

Jag använder make up stores primer och sminket sitter jättebra med den. Även lumene gar en som är bra

• baby freeze

Jag har testat dessa:

Lumene.

Inget för mina känsliga ögon, och den gav för mycket ljus färg. Mörka ögonskuggor blir lite "dassigare". I alla fall på mig. Däremot så funkar den jättefint som läpprimer till ljusa läppstift eller gloss, och man får en naturlig nude-effekt.

Urban Decay Primer Potion (den klassiska utan specialeffekt).

Lätt en favorit! Skuggorna håller fantastiskt bra och framhäver deras färger som blir både klarare och djupare på samma gång. Jag upplevde att jag behövde använda mindre skugga varje gång. Minus för otymplig flaska som man måste klippa upp för att få fatt i det sista.

ELF mineral eye shadow primer

Nästan lika bra som urban decay. Gör att skuggorna sitter som berget, men framhäver inte riktigt färgerna lika bra. Stort plus för bra pris!

Too Faced (kommer inte ihåg exakt namnet nu)

Helt förbaskat värdelös! Skuggorna smetades ut och kändes oljiga, och färgerna blev så där ljusa och dassiga som med lumeneprimern. Funkar inte till nåt!

• Krissem

Kan åtminstone komma med en avrådan. Ögonprimern från Face tycker jag är ganska fet och lägger sig i veck. Har inte provat nån annan, men blev besviken på den här iaf. Så nu kör jag vanlig primer vid ögonen oxå.

• thegedinstudio

Bare Minerals och Makeupstore!

Svar på tråden Bästa primer för ögon?