• Cakemaker

Utgångsmusik??

Vi kan verkligen inte välja utgångsmusik! Vi vill ha en "vanlig låt" (inte orgel) som representerar oss på något sätt men alla "kärlekslåtar" är ju så långsamma :( Vi vill ha en låt som styr upp stämmningen lite inför kvällen. Typ som "Happy together" med The Turtles. Men just den versionen är så trist och jag har svårt att hitta en version som är bra.

Har ni nå förslag på glada/rockiga/upptempo-låtar som kan sätta en glad stämning på slutet av vigseln? 

• Svar på tråden Utgångsmusik??
  • Madelen867

Vi ska ha grease Youre the one that I want

• Triton77

Vi hade bröllopslåten ur Trolltyg i tomteskogen. (vi gör oss klara för ett bröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest)

• hysch

It takes two kanske? Eller I'm a believer? Eller den gamla klassikern Love will keep us togheter.

• Kiin80

dinah washingtons 'you've got what it takes' hihi

men förstår absolut svårigheterna i ditt val... har själv problem med att välja ingångsmusik å musik till sista dansen... alla föreslår att jag och min bliviande ska välja 'vår låt' ... men de vet ju inte att det är en gammal hip-hop låt haha... känns lite fel liksom... :-P

• Kattpoet

Kina80,   Master and Servent med Depeche Mode  är min och min mans låt,  så  nej....

Får jag bara säga en sak?

Har ni någonsin hört moderna låtar på orgel?   Kärlekssånger som går sakta kan bli helt underbart pampiga på en  orgel, här är några olika hitta, tyvärr skorrar micken lite på vissa. Tyvärr kunde jag inte hitta min vän som spelar Love lift us up where we belong på en orgel, den är helt underbar.

http://www.youtube.com/user/Hel7808#p/u/2/1U-Qoi1Md3c

http://www.youtube.com/user/Hel7808#p/u/8/CwxNfVHz-KI

">

">

• jenniejummie

vi kommer att ha en instrumental version av Coldplays Viva la Vida.

• solros1

Vi hade Underbart calle moreaus... precis som det kändes när vi gick ut ur kyrkan

• Smillr

Klinga mina klockor, den poppiga versionen de spelade på tv med Kleerup och Moraeus förra helgen kanske kan vara nåt?

• Choco1

För oss blir det Dark Fantasy med Kanye West. Pampig början med oväntad vändning:)

• Trivia

Ja det är inte lätt det där....
    Har en kollega som ville ha Highway to hell med AC/DC....men det gick tydligen inte prästen med på....Skrattande

Svar på tråden Utgångsmusik??