Blir LESS på hemsidornas alternativ.. HJÄLP med bättre?
Åh, jag sitter och ska göra en hemsida och blir tokig. Hur svårt ska det vara för dom med alternativen elle? Det ska antingen vara att de styr precis vilken bakgrund osv det ska vara eller så hittar man en sida som man själv får välja det men då krånglar formatet. eller så är det ist så att man inte får välja egen färg på rubrik och text
eller nåt annat konstigt. Även att själva förklaringarna är tokigt gjorda.
Jag vill bara kunna göra en enkel stilig sida med egen bakgrund som jag ska ha i nån stil av svart/grön då det är vårt tema. Jag vill ha en bild på första sidan och text i egen stil och färg.
Jag vill sen ha menyerna på vänster sida där jag får döpa dom till vad jag vill och man då kommer vidare till det det handlar om. Där ska jag även kunna ha bilder om så vill, kunna lägga in karta mm.
Skulle vilja ha en gästbok och nedräknare,besöksräknare mm och extra plus hade varit om jag kunde få in att göra frågeformulär. Då jag vill fråga vad folk vill dricka och att de kryssar i det svaren mm.
Finns det NÅN som kan hjälpa mig med en sådan sida??? Det låter som jag har mycket krav, men egentligen inte. För många sidor har mänga av alternativen men inte ihop. Förstår tex inte varför man inte får välja färg på stil, själva stilen själv och bakgrund osv.
Jag gjorde egna hemsidor i skolan utan problem med allt detta, men har ju fasiken glömt av det :/
Måste börja med hemsidan snarast då den ska stå me på inbjudningarna nästa vecka