• vifyra

Hjälp mig med nåt fint/coolt namn på drinkarna :)

Vi ska ha bar där man får köpa en massa gott. Vi tänkte ha fyra drinkar. Men vilka ? vad för virke? Någon som kan några goa enkla?  vill även ha några coola/fina namn på dessa:)
    HJÄLP! vi gifter oss på lördag.. :)

• Svar på tråden Hjälp mig med nåt fint/coolt namn på drinkarna :)
  • Miami

Har ni något tema? Så kan kanske drinkarna följa det på något sätt?

• AnnelieK

Drack denna drink på en resaurang som heter Vinci (vincivinci.se) i Borås i somras. Den är supergod! Vet ej dock mängden men det brukar ju vara ganska lika mängd mellan ingredienserna.

miele PASSION

Captain Morgan Spiced Gold | Drambuie | Lime | Socker | Passionsfrukt.

serverades i ett "on the rocks"-glas med en massa is.

sedan har de denna också:

SWEET PEACH

Smirnoff Citron | Bols Peach | Äggvita | Citron | Socker

och

MOJITO

Bacardi Superior | Lime | Mynta | Råsocker | Soda

Går ju också alltid hem

• MochR

enkelt är:
     vodka, 7up och lime
    Vodka, juice, drinkmix, sprite/7up/fruktsoda

Namn: ta något personligt som era namn annars något på temat eller döp om dem efter bröllopstema som "Sex on the beach" blir "Bröllopsnatten"

lycka till på lördag!

• Trivia

Min favoritdrink är Lünchburg Lemonade
    Jag gör den enligt följande för att få en 4a. Vill man ha starkare är det ju bara att öka på spritmängden...

2cl Jack Daniel's
    2cl Tripelsec eller Cointreau
    ca 3st citronskivor som muddlas (kan bytas ut mot sour mix men helt klart godast med riktig vara)
    en skvätt sockerlag
    7up eller sprite

Jag muddlar först skivorna i glaset. Sedan är det bara å hälla på med sprit och sockerlag, krossad is (går bra med vanlig också) och så fyller man på med 7up så glaset blir fullt. En otroligt läskande drink som garanterat går hem hos både tjejer och killar. Jag dricker INTE whiskey normalt sett (Kräks ) men denna drink bara älskar jag!

Vill man inte ha orginalnamnen kan man ju t.ex byta ut det mot brudens eller brudgummens namn... Eller varför inte namnet på resmålet dit ni ska på bröllopsresa. Alltid kul med namn som har anknytning antingen till värdparet eller om ni har ett tema på bröllopet.

• Chicita

När det gäller drinkar så kan du bli stående med 20 ingredienser för 4 drinkar om du inte är försiktig.
    Dessutom brukar dom enklaste och vanligaste drinkarna gå bäst.

Gin och Tonic är en klassiker som alltid går hem
    Samma med Rom och Cola 
    Gin + tranbärsjuice och tonic water (50/50 av tranbärsjuice och tonic water. Gin efter smak)
    Rom + Redbull (eller annan energidryck) och en skiva lime eller en skvätt limejuice är också en klassiker.

Där har du 4 enkla drinkar. Få ingredienser men ändå rätt olika i smak.

Du kan döpa dom till Bruden (alternativt ditt namn), Brudgummen (alternativt hans namn), Destinationen för bröllopsresan och till sist bröllopsdatumet om du inte kommer på något bättre Flört 

Andra enkla och populära drinkar är:
    Bacardi razz + loka (kan kanske funka med rom-en som jag redan har som förslag + hallonloka eller liknande)
    Vitt vin + fruktsoda
    Baileys + mjölk
    Whisky + coca cola 

• RiNa

Vi har namngett drinkarna som en brudens favorit, brudgummensfavorit, smekmånaden mfl.

• Ailurus

Bröllopolitan: Absolut citron, tranbärsjuice, sprite, en limeskiva
    Glad

Svar på tråden Hjälp mig med nåt fint/coolt namn på drinkarna :)