Vinn en brudklänning!
När jag var elva år var jag en typisk pojkflicka, jag älskade att klättra i träd, valde alltid jeans framför klänning och intresset för killar var lika med noll, vem hade tid med kärleks trams? Bästa kompisen tvingade en dag med mig på bio för en riktig tjejfilm Runaway Bride med Julia Roberts! Jag älskade filmen och när jag lämnade biografen längtade jag efter att själv få vara ”prinsessa för en dag” och gifta mig med någon som jag älskar. Filmen flödar av kärlek, tårtor, klänningar och bröllop som är helt olika varandra och varje gång jag ser den får jag ny inspiration. Att den uppmuntrar alla kvinnor att ta reda på vem de är och älska sig själva innan de gifter sig är även det ett stor plus!!
Det finns en scen i filmen där Julia Robert provar en bröllopsklänning, den är enkel, stilren och den gungar som en klocka när hon rör sig. Från att jag var elva år tills för en tid sedan har det varit min drömklänning. Jag har nu insett att jag nog mest vill åt känslan, då det syns att hon känner sig lycklig och vacker i den. Jag är fortfarande en pojkflicka men i maj nästa år är det min tur att gifta mig och jag längtar! Min blivande har jag känt så änge jag kan minnas och jag vet att han älskar mig och den jag är i mjukisbyxor, hästsvans och bekväma converse. Att se mig, inte bara i en klänning, utan i en bröllopsklänning kommer att chocka honom och jag vill verkligen att det ska vara en positiv chock! Vi kommer att ha ett litet bröllop på en liten budget men med mycket kärlek och att få gifta mig i en riktig bröllopsklänning skulle göra vår dag ännu mer magisk!