Inlägg från: Lysdioda |Visa alla inlägg
  • Lysdioda

Buffeeller sittande trerätters? Eller en mix?

Jag tycker det är bra om förrätten står på borden redan när man tar plats, annars blir det ett väldigt väntade för att servera alla och det är svårt att ha tal och sådant under förrätten.

Vi hade förrätten på borden, en tomat-och mozarellasallad med basilika och sånt, och sedan en medelhavsbuffé med både varmt och kallt.

Sen tog vi en paus och personalen (några tjejer till mina föräldrars vänner) dukade bort alla matgrejer, bestick, tallrikar och tomma flaskor och sånt och sen hade vi kaffe, kaka och avec som man själv fick ta, fast tjejerna stod vid kaffe och avec för att ha koll på påfyllning och sånt.

Då hade vi readn ställt upp alla kaffekoppar och sånt snygg på ett bord vid sidan dagen innan, så det stod i lokalen hela tiden, men inte tänkte man på det under middagen liksom.

Vi var typ 60 personer, och tog mat från två håll och det gick helt okej i tempo. Det som är svårt med tiden är när själva buffén ska dukas fram, antingen om man ska smyga med den medan man sitter vid förrätten eller hur man nu får till det - just den delen ska man tänka genom noga.

Jag lagade inte maten själv, unnade oss catering och det var värt varenda krona!!

• Lysdioda

Kanske ska lägga till att jag tidigare ordnat med buffér till fester, privata sådana, och det är väldigt svårt att beräkna hur mycket som går åt tycker jag. Generellt kan man säga att betydligt mycket mindre går åt än vad man tror...

Har ni nån budget? Alltså, vad får det kosta per kuvert? Nån egen favoritmat?

Svar på tråden Buffeeller sittande trerätters? Eller en mix?