rajsiin skrev 2011-09-20 15:42:27 följande:
Tack för alla svar!
majflicka: Hur har dessa fester varit som du varit på? Har de varit formella med tal osv eller? Vad har bruden haft på sig?
Jag kommer ha en fin klänning när vi viger oss och min m2b kommer ha snygga jeans och en snygg skjorta. Men till festen vill vi ha det mer formellt med kavaj och så. Jag kommer försöka hitta någon jättefin klänning att ha på mig, så jag överglänser alla andra damer. Det ska ändå synas att jag är bruden trots att jag inte har en vanlig brudklänning

Det har varit väldigt olika. En av de var som en helt klassisk bröllopsfest med bruden i bröllopsklänning och slöja osv vilket ärligt talat kändes lite konstigt då ingen av oss varrit med på vigseln utan endast 2 vittnen (men fullt förståligt för vem vill inte använda och visa upp sin bröllopsklänning lite mer

) ... Men men, de var glada vilket är viktigast =) Den festen var ganska formell men alla tal man "räknar med" på ett vanligt bröllop och även en toastmaster. 2 av de var trädgårds bröllop utan klädkod men där folk kom i kavaj och fina sommarklänningar med tal men avslappnade sådana från parets föräldrar och spontana sådana från några kompisar. Ingen toastmaster el så utan de klingade bara i glaset och sa att de gärna ville säga några ord. Brudarna bar på båda vita klänningar men inte "bröllopsklänningar". 1 var på restaurang med alla i kavaj. Ingen toastmaster, bruden i tjusig röd cocktailklänning och en del spontana tal. Det var mer som en tjusigare middag där alla gick ut för drinkar efterråt. Samtliga har varit jätteuppskattade och lyckade! Förstår verkligen du vill ha en klänning så det syns att du är bruden!! =) Kanske satsa på en vit klänning men 3/4 längs el till knät??