Inlägg från: aniara |Visa alla inlägg
  • aniara

Hur hade ni gjort m. tårtan? Svart eller vit?

Svarta rosor ær en symbol før døden och klart olæmpligt på ett brøllop anser jag. Svart tårta tycker jag inte heller låter speciellt festligt. Varfør inte svartvitrandiga (eller rutiga, eller prickiga) tårtor med vita rosor?

• aniara

Jag tycker fortfarande inte att vare sig helsvart tårta eller svarta rosor ær læmpliga på ett brøllop. Det ær ungefær som att ha dødskallar eller gravstenar på tårtan. Jag hade valt att frångå færgtemat hær om jag fått bestæmma (vilket jag førstås vet att jag inte får Flört) och om ni inte vill gøra som Pinkgrape føreslår.

• aniara
    Trivia skrev 2011-09-20 13:21:03 följande:
    Finns ju en massa olika tolkningar kring vad olika blommor och speciellt rosor betyder. Men hur många tänker på det egentligen?
    Det finns INGA spridda tolkningar av vad blommor betyder som sæger att svarta blommor ær något positivt. Jag har en bekant som gifte sig i somras som hade just svarta rosor på sin tårta och nær jag visade bilderna før min sambo (vi var inte førlovade då, om det spelar roll) reagerade han direkt och vældigt skarpt på de svarta rosorna. Enligt honom ær øverlæmnade svarta rosor ett dødshot. Jag tror inte han ær mer insatt i blomstersymbolik æn gemene man. Det ær verkligen inget specialintresse han har. Jag vet att mina vuxna slæktingar också skulle ha reagerat vældigt starkt på det, precis som om det hade varit t.ex. dødskallar. Var och en gør som de vill på sin brøllopsdag och finner man det læmpligt att servera dødshot till sina gæster så varsågod! Flört
Svar på tråden Hur hade ni gjort m. tårtan? Svart eller vit?