• Lissie84

Hur vanligt är det med "brudöverlämning"?

Hej!

Efter att kollat på väldigt många bröllopsfotografers hemsidor så tycker jag mig se brudöverlämningar väldigt ofta. Detta fick mig att tänka på 4 bröllop som gick tidigare i år, där var det också många brudöverlämningar. Jag trodde att det var mer ovanligt än vanligt

Så jag undrar helt enkelt hur gick/går ni in i kyrkan/ vigselförättaren.  Det är inte meninginen att det ska bli en tråd för eller emot brudöverlämning utan jag är mer nyfiken på hur det ser ut i verkligheten, vill ni disskutera det finns det säkert andra trådar. Själv har jag varit på 7 bröllop och två av dessa har varit med brudöverlämning.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vanligt är det med "brudöverlämning"?
  • jaggillarrosa

Jag har aldrig varit på nåt bröllop med överlämning...

• Ankis88

Jag gick in med min pappa och min man med sin mamma, då vi gifte oss i Italien och traditionen är så där.

• Lissie84

Kul att folk röstat och svarat lite... 

Verkar som om majoriteten gå in med sin blivande som jag trodde. Med då måste ju nästan alla som har brudöverlämning oftare anställa en fotograf som har bilder på internet.  

• Aleta

Jag har varit på över 30 bröllop och bara på ett har det varit överlämning.

• aniara
    Lissie84 skrev 2011-09-27 13:00:44 följande:
    Kul att folk röstat och svarat lite... 

Verkar som om majoriteten gå in med sin blivande som jag trodde. Med då måste ju nästan alla som har brudöverlämning oftare anställa en fotograf som har bilder på internet.  
    Är bilderna från svenska bröllop då?
  • Mahy

Jag tycker det finast när bruden går in själv, det är så fint att visa att man ingår äktenskap av ens egen vilja. Jag kommer dock att gå med pappa, vi har från England och min pappa skulle bli jättesårad av att inte få överlämna mig och släkten skulle undra varför jag inte vill att pappa ska ge bort mig...Orka med sånt :)

• Charmina

Jag blev överlämnad av min älskade mormor.
    Det betydde massor för henne och det betydde massor för mig.
    Hon har varit min förebild och bästa vän genom livet och för mig var det så rörande att mormor lämnade över min hand i min makes hand som ett litet tecken på 'välkommen in i familjen'.

Jag tycker att det är en fin tradition som kanske är mycket vanligare i sydligare länder som där jag kommer ifrån.
    På alla bröllop jag har varit på (både ickesvenska och svenska) så har det varit överlämning.
    Alla har sina egna tycken och för att vara helt ärlig så tycker jag att alla ingångar är vackra.

Svar på tråden Hur vanligt är det med "brudöverlämning"?