HJÄLP! Skilda föräldrar, hur gör man??
Hejsan!
Har ett problem...mina föräldrar är skilda sedan ca 20 år tillbaka, mamma är omgift men pappa lever ensam.
Till saken hör att de inte alls drar jämt, det är framförallt pappa som har "svårt" för mamma då hon lämnade honom för sin nuvarande man. Hon flyttade lååångt från oss så pappa fick ta hand om mig och mina syskon ensam, så han är ju lite bitter...fortfarande. Jag och mina syskon har dock kommit över det och har en bra relation med både mamma och hennes man.
Hoppas dock att pappa kommer på bröllopet men tror inte att han kommer att deltaga på festen efteråt...men OM han gör det...? Hur gör man då? Det är helt otänkbart att mamma och pappa kan sitta tillsammans vid honörsbordet Och om man skulle sätta mamma och hennes nya man där, så skulle ju inte det kännas rätt mot / för pappa...Och om pappa väljer att INTE komma på festen, kan man då sätta mamma och hennes nya man där utan att det är kränkande mot pappa?
Mammas nya man kommer inte att deltaga i kyrkan av "respekt" för min pappa, men han kommer dock på festen.
Till saken hör att pappa är sjuk och dålig i perioder och jag tror att det skulle kännas jobbigt för honom att visa för mamma hur dålig han är... Åååå detta är så jobbigt, jag älskar verkligen min pappa och önskar att allt skulle fungera Hur gör man??