• Hanna05

Goda viner

Någon som är duktig på vin, eller vet något gott rött resp. vitt vin ? :))

• Svar på tråden Goda viner
  • TheAndieGirl
    Hanna05 skrev 2011-09-21 23:00:32 följande:
    Någon som är duktig på vin, eller vet något gott rött resp. vitt vin ? :))
    Vad ska du ha vinerna till??? Mat eller bara att ta ett glas hemma??? i box eller i flaska??? vad får det kosta???
  • Hanna05
    TheAndieGirl skrev 2011-09-21 23:17:44 följande:
    Vad ska du ha vinerna till??? Mat eller bara att ta ett glas hemma??? i box eller i flaska??? vad får det kosta???
    Vinerna ska jag ge bort. Det ska vara i flaska.
    De får kosta max 200 kr/flaska.
  • Lilique

Mitt vita favoritvin är Victoria Riesling. Här är en helt sjukt lång länk till systemets sida:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=victoria+riesling&filters=searchquery%2c&artikelId=434561&varuNr=5340&referringUrl=%2fTemplates%2fPublic%2fPages%2fGlobalSearchPage.aspx%3fsearchquery%3dvictoria%2briesling%26filters%3dsearchquery%2c%26ny%3d1%26id%3d1594%26epslanguage%3dsv

Det kostar bara 69 kronor visserligen, och det kanske du tycker låter lite väl lite om du nu ska ge bort det, men det är så sjukt gott :D

• Brud  vår 2012

Amarone vin så klart!! Perfekt att ge bort, då det ligger runt 200 kr/flaska!!! Min favis heter något med Zeta och det är ett stort Z på flaskan (eller om det var ett stort A, kommer inte ihåg, då vi bara lyxar till med detta ett par gånger per år :)

• Hanna05

Tack för era tips! :)

Min mamma är en vinälskare och har varit på många vinprovningar plus åkt till Italien ett flertal gånger. Vinet ska till henne som en gåva efter att ha hjälpt till inför bröllopet :))

Länken funkade inte..

• Aniara4

Vid speciella tillfällen ger jag gärna bort Masi Amarone Costasera della Valpolicella som jag köpt på Finlandsfärjan för 189:- istället för 269:- som det kostar på systemet.
    Vid mindre speciella gåbortstillfällen kan jag ta Masi Campofiorin, som på systemet kostar 105:- men på båten 75:-.

Men mitt båtlager börjar ta slut, så antingen får jag åka snart igen eller så får jag köpa på systemet!

• MrsT2011

Vi hade rödvinet Pater (från Toscana) till huvudrätten på vårt bröllop. Jättegott! Det var krögarens rekommendation och våra vinkunniga vänner lovprisade det också.

• Hanna05

Ni får gärna säga om det är vitt eller rött vin ni tipsar om ni som inte gjort det, eftersom jag ska ha ett av varje :D

• Liten

Black Tower (vitt) är supergott och för den som har problem med röda viner (med huvudvärk) så är Mazi (tror jag det hette) superbt! Skrattande

• Aniara4
    Hanna05 skrev 2011-09-22 11:57:27 följande:
    Ni får gärna säga om det är vitt eller rött vin ni tipsar om ni som inte gjort det, eftersom jag ska ha ett av varje :D
    De jag tipsade om är röda!  (Och italienska, vilket din mamma kanske uppskattar)
    Liten skrev 2011-09-22 12:59:23 följande:
    Black Tower (vitt) är supergott
    Håller inte riktigt med där, men smaken är ju som baken!
Svar på tråden Goda viner