• AlwaysAndForever2012

Hur adresserar jag ett par med tonårsbarn?

Hej,

jag sitter med inbjudan och funderar lite på hur man skriver på kuvertet, i inbjudan och även på svarspappret de ska skicka tillbaka.
    Mina svärföräldrar har tex en 19årig dotter som bor hemma till och från då hon pluggar mm och vi vill få in henne i samma inbjudan då. hur gör man det?
    Liknande läge med med mosters familj. Hon har 4 barn varav 3 bor hemma och 2 av dom är bjudna då det är 18års gräns.
    Den äldsta blir ju lätt då han inte bor hemma, men den 19åriga, bor hemma som ska bli bjuden men inte de två yngre. Hur gör man då? Om vi säger att de heter Mia och Pelle med sonen Anton. Hur ska man då skriva på kuvertet, samt inbjudan och även svarspappret? speciellt när inte 15åringen och 6åringen är bjudna

• Svar på tråden Hur adresserar jag ett par med tonårsbarn?
  • Dejli

Skriv namnen på de som är inbjudna... På kuvertet tycker jag det räcker att skriva föräldrarnas namn (eller den som du är släkt med, jag skriver bara min mosters/fasters namn även om det är till hela familjen - det framgår ju i själva inbjudan).

"Mia, Pelle och Anton
    Välkomna på bröllop den 1 juni 2012"

• 123ost

Vi kommer ha ett dubbelvikt kort, på vänstra "insidan" ska jag skriva alla inbjudna.
    Alltså inte alla, men alla i just den familjen.

Eftersom vi också har några som bor hemma så blir det inte så mycket text på själva "inbjudningstexten"

• VanAbo

Ett tips är att skriva "Familjen XX" på kuveret... (XX= efternamnet)
    Då framgår det väldigt tydligt att alla i familjen är bjudna.

• Trivia
    VanAbo skrev 2011-09-23 14:50:18 följande:
    Ett tips är att skriva "Familjen XX" på kuveret... (XX= efternamnet)
    Då framgår det väldigt tydligt att alla i familjen är bjudna.
    Fast alla är ju inte bjudna....

Jag skulle nog skicka en egen inbjudan till de som är över 18. Även fast de bor hemma.
  • queenelin

Jag skulle skriva: Familjen XX på kuvertet till den familj där de hemmaboende barnen var medbjudna. Till den familj där endast ett av de hemmaboende barnen var bjudna skulle jag skriva namnen på de tre som är bjudna, alternativt, namnen på mamma och pappan och sedan skicka ett separat inbjudningskort till 19-åringen.

• Vi2alltid

Jag skulle också skriva namnen på de som är inbjudna, så blir det inga missförstånd. Låter ju lite onödigt att skicka flera inbjudningskort till samma famijl..

• Strawberry

Vi kommer stå inför samma problem med ett antal personer. Har båda många kusiner som vi står nära och ett par i åldern 19-22 som bor hemma. Vi anser att alla vuxna, 18 +, förtjänar en egen personlig inbjudan till sig och eventuellt bjuden partner. Anser att det då blir tydligast vilka i familjen som är bjudna och framförallt vilka som tyvärr inte är det pga ålder. :) Men det är helt upp till er hur ni gör. :)

Svar på tråden Hur adresserar jag ett par med tonårsbarn?