• AlwaysAndForever2012

Vilken stil och storlek hade ni på texten i er egna inbjudan? hur stor var inbjudan?

Hej, sitter här och testar mig fram att skriva inbjudningarna, men får det hela tiden att bli för mycket text och för stor. + jag hittar ingen stil jag gillar. Mitt word slutar alltid funka provomgång så får ladda ner en ny. bättre förr.
    Jag ville dessutom lägga det så jag åtminstone kan skriva ut två inbjudningar på samma papper, men verkar också krångla. suck. skitprogram :)

Iaf, vilken storlek hade ni? gjorde ni egna inbjudningskort? vi har köpt inbjudningskort som är ca 15*15 och som man kan öppna. Jag tror jag kommer behöva ha information på båda sidorna. Hade ni det?

• Svar på tråden Vilken stil och storlek hade ni på texten i er egna inbjudan? hur stor var inbjudan?
  • ClaraH

Vi hade också 15x 15, men endast en sida, där vi skrev namnet på de inbjudna, oss, datum, tid, och plats för vigseln, att det ingår middag med dans. Vi skrev ut en fyrkant för varje par/person och klistrade in på inbjudningskortet. På utsidan hade vi stå stämplar med vårt monogram. Sen angav vi vår bröllopssida i inbjudan www.carinpeter2011.weebly.com . Där hade vi all information om boende, vigsel, önskelista, vägbeskrivning och lite texten om oss och familjen. Nu har jag tagit bort en del information, men lite kan du se där. Vi hade stilen Garamond, vi tyckte att den var tydlig.

• ClaraH

Kan tillägga att jag gjorde inbjudningsmallen i excel inte word och att vi också angav telefonnummer i inbjudan, men att man på hemsidan också kunde tacka JA med att fylla i ett formulär.

• AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-09-23 10:35:45 följande:
    Vi hade också 15x 15, men endast en sida, där vi skrev namnet på de inbjudna, oss, datum, tid, och plats för vigseln, att det ingår middag med dans. Vi skrev ut en fyrkant för varje par/person och klistrade in på inbjudningskortet. På utsidan hade vi stå stämplar med vårt monogram. Sen angav vi vår bröllopssida i inbjudan www.carinpeter2011.weebly.com . Där hade vi all information om boende, vigsel, önskelista, vägbeskrivning och lite texten om oss och familjen. Nu har jag tagit bort en del information, men lite kan du se där. Vi hade stilen Garamond, vi tyckte att den var tydlig.

Jag har den mesta information på hemsidan också, men jag vet att endel har inte dator och är inte så intresserade eller kan det, därför måste jag ju ha med det viktigaste på inbjudan. tex åldergräns,kuvertavgift,osa osv.
    Men jag vill att våra namn ska stå i en sådan där stilig skrivstil när bokstänverna verkligen leker/blir långa formiga. Men fanns ju fasiken inte i denna trökdator :/ trodde verkligen inte det skulel bli ett problem att skriva själva inbjudan på det viset haha. bara formuleringen.
    Jag ska göra som du. klippa ut och limma på. Men storleken blir svårt. får testa mig frma när det kommer. om jag kan ladda ner nåt program först.
Svar på tråden Vilken stil och storlek hade ni på texten i er egna inbjudan? hur stor var inbjudan?