• Tri

Skicka inbjudan till särboende par?!

Vi gifter oss i februari och jag sitter nu och knåpar med inbjudan. Ett av paren som är bjudna till bröllopen bor inte ihop men är ändå relativt etablerade som par. Hur gör man då? De är ju bjudna till bröllopet som ett par med bor på olika adresser. Skickar man en varsin inbjudan eller en gemensam och om gemensam, till vem skall den skickas.

Nu är vi inte så vansinnigt formella och det är två ganska nära vänner så ingen kommer att ta illa upp hur vi än gör men frågan är ju fortfarande intressant.

Hur hade ni gjort?? Obestämd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-24 12:22
    Edit: Stavar som en kråka ;)

• Svar på tråden Skicka inbjudan till särboende par?!
  • Aniara4

Om båda är så nära vänner att de skulle ha blivit bjudna var för sig om de inte var ett par skulle jag skicka varsin inbjudan. Om det däremot är så (som det ofta är) att det är en i paret som är den huvudsakligen vännen, och den andre är bjuden i egenskap av partner till denne, så skulle jag skicka inbjudan till vännen och tydligt skriva "Bettan och Lasse inbjudes till bröllop...".

• Pinkgrape
    Aniara4 skrev 2011-09-24 12:28:40 följande:
    Om båda är så nära vänner att de skulle ha blivit bjudna var för sig om de inte var ett par skulle jag skicka varsin inbjudan. Om det däremot är så (som det ofta är) att det är en i paret som är den huvudsakligen vännen, och den andre är bjuden i egenskap av partner till denne, så skulle jag skicka inbjudan till vännen och tydligt skriva "Bettan och Lasse inbjudes till bröllop...".
    Exakt så valde vi att göra, resonerade precis likadant :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tri
    Aniara4 skrev 2011-09-24 12:28:40 följande:
    Ja, det låter vettigt. Man vill ju ogärna att den som inte blir skickad till känner sig "mindre bjuden". :)

Tack för svar!
Svar på tråden Skicka inbjudan till särboende par?!