• goann

Kan man sära på ett gift par om man vill ha den ena som toastmaster?

Vi vill ev. ha en av mina vänner som toastmadame, tillsammans med sambons vän...

Kan man göra så?
    Det känns lite dumt att göra så mot deras respektive, tänk om de tar illa upp?
    Är det vanligt att man delar på par eller BÖR man fråga båda om att delta?

• Svar på tråden Kan man sära på ett gift par om man vill ha den ena som toastmaster?
  • 123ost

Men jag förstår inte hur ni delar på dem?

Den som är toastmaster kan väl ändå sitta med sin partner?

• goann

Det jag menade var att man kanske måste tillfråga dem båda, i paret, om de vill vara toastmasters. Kan man bara fråga den ena av dem och inte fråga den andra?

• Aniara4

Självklart kan man fråga den ena i ett par, jag har nog aldrig ens hört talas om någon som haft ett toastpar som var ett par (även om det säkert händer). Vi hade min bror och mannens syster, det funkade strålande.

• Pinkgrape

Klart ni kan fråga bara den ena :)

Vi gjorde då så. Vi frågade min mans vän om han ville vara toastmaster, dock inte hans sambo. Vi frågade även hans syster, som också är vän till oss, om hon ville vara toastmadame, men inte hennes sambo heller.

Jag förstår inte varför deras respektive skulle ta illa upp? Oftast är det ju så att man är vän med den ena i ett par och partnern får man med på köpet, så att säga. Därför tror jag inte att den personen skulle tycka det är konstigt alls att inte bli tillfrågad.

I vår bordsplacering satte vi par mitt emot varandra och för att underlätta för toastisarna, så placerade vi dom som par, alltså mitt emot varandra. Vi parade då ihop deras sambosar med andra, singlar, vid andra platser. Rent traditionellt sett är det väl dessutom så att gifta aldrig har varandra till bords, förutom vid deras eget bröllop ;P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Jhkk

Vid bröllopet är det sista gången man har sin man till bords!

• Vi2alltid

D menar att du vill ha den ena som toastmaster och inte den andra? Klart du kan! De sitter väl inte ihop heller?!?!?! :)

• passionsblomman

Jag tror den variant du vill välja är absolut vanligast. Jag har aldrig varit med om att toastmadam och toastmaster har varit ett par. Det behöver du inte grubbla mer över!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta

På vårt bröllop råkade vi ha ett par, men jag har inte varit med om det tidigare heller.
    De råkade bara var mest lämpade båda två och gifta med varandra.  

Svar på tråden Kan man sära på ett gift par om man vill ha den ena som toastmaster?