För 50st inbjudningar + kuvert betalade vi 400kr från vistaprint.se (porto tillkommer sen då)
För 60st vigselprogram + 60st festhäften (120st totalt) betalade vi 400kr på ett lokalt tryckeri.
För 100st placeringskort betalade vi 180kr från vistaprint.se
För 50st vikta tackkort + kuvert betalade vi 600kr från vistaprint.se (även här tillkommer ju porto)
Sammanlagt betalade vi alltså i runda slängar ca 1600kr för inbjudningskort, placeringskort, vigsel- och festhäften samt tackkort, exklusive porto för det som ska skickas ut till gästerna per post då.
Festhäftet syns inte så bra, men det var ett rosa papper som "pärm" och vita papper inuti. Det var 4st A4, vikta på mitten på längden, till varje festhäfte.
Hållarna till placeringskorten gjorde jag av trolldeg, färg, ståltråd och organzaband. Häftena var mer rosa på riktigt, inte lika "dassiga" i färgen. Vigselprogrammen var likadana, fast vikta på bredden och hade bara 2 A4 papper.
Våra tackkort, lite svårt att förstå bilden kanske. Övre bilden är framsidan och den svartvita är insidan av kortet. Det är alltså ett "liggande" vikt kort. Bara tagit bilderna från vistaprint när jag gjorde kortet. Streckade linjerna och det finns ju inte på korten när vi fick hem dom.