• missidis

Hur mkt betalade ni för inbjudan?

Ja jag undrar hur mycket ni betalade för inbjudan, festprogram, vigselprogram mm Gärna bilder om ni har och var de kommer ifrån alt egengjorda. Jag vet på ett ungefär hur jg vill att våra ska se ut och undrar om man verkligen tjänar på att göra de själv? Och ni som gjorde själva hur gjorde ni med festprogram och liknande. Jag vill att allt ska vara samma design nämligen. Alla tips mottages

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-25 15:57
    Alltså per gäst!

• Svar på tråden Hur mkt betalade ni för inbjudan?
  • Lisa201109

jag har gjort festprogram, inbjudningar, favoraskar, menyskyltar och bordsplaceringslappar själv. 
    Jag har betalat runt 3 000 kr. inklusive allt material och alla "verktyg".  ca 50 inbjudningar och 75st festprogram, favoraskar och bordsplaceringslappar och ca 20 menykort.

• Lisa201109

Det blir ca 40kr/person.

• Pinkgrape

För 50st inbjudningar + kuvert betalade vi 400kr från vistaprint.se (porto tillkommer sen då)

För 60st vigselprogram + 60st festhäften (120st totalt) betalade vi 400kr på ett lokalt tryckeri.

För 100st placeringskort betalade vi 180kr från vistaprint.se

För 50st vikta tackkort + kuvert betalade vi 600kr från vistaprint.se (även här tillkommer ju porto)

Sammanlagt betalade vi alltså i runda slängar ca 1600kr för inbjudningskort, placeringskort, vigsel- och festhäften samt tackkort, exklusive porto för det som ska skickas ut till gästerna per post då.

Jag har tyvärr inga vidare bilder på allt detta, men här är några.

Vår inbjudan, fast med våra namn och uppgifter såklart :P

Våra placeringskort (gjorde hållare av trolldeg, färg, ståltråd och organzaband)

Festhäftet syns inte så bra, men det var ett rosa papper som "pärm" och vita papper inuti. Det var 4st A4, vikta på mitten på längden, till varje festhäfte.

Hållarna till placeringskorten gjorde jag av trolldeg, färg, ståltråd och organzaband. Häftena var mer rosa på riktigt, inte lika "dassiga" i färgen. Vigselprogrammen var likadana, fast vikta på bredden och hade bara 2 A4 papper.

Våra tackkort, lite svårt att förstå bilden kanske. Övre bilden är framsidan och den svartvita är insidan av kortet. Det är alltså ett "liggande" vikt kort. Bara tagit bilderna från vistaprint när jag gjorde kortet. Streckade linjerna och det finns ju inte på korten när vi fick hem dom.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Januaribruden

Till 40 inbjudningskort:
    Svarta a4 papper från panduro, 128 kr. Egna fyrkantiga kuvert gjorde vi från vanliga c5 kuvert, 25 kr. Sidenband , ebay, 45 kr. Lila skimmrande papper, panduro, 108 kr. Totalt 306 kr + porto 240.

Våra festprogram (60 st) och tackkort (40 st) kommer också vara fyrkantiga men av ett fyrkantigt svart papper, panduro, 150 kr. Silverband till festprogrammen, ebay, 64 kr för 200 m, Egna fyrkantiga kuvert, 25 kr, silverpenna, panduro, 59 kr. Totalt 298 kr + porto tackkort 240 kr

Nu har jag inte räknat med skrivarpapper, partoner till skrivaren och andra "verktyg" som vi redan hade hemma.

• Januaribruden

Om du vill göra själv men inte betala en massa så kommer du långt bara genom att vara flexibel och köpa det som är "billigt". På ebay kan man köpa mycket av det som säljs på panduro för över halva priset. Silverbandet som jag köpte på ebay köpte jag först en testbit av på panduro och där kostade bandet mins 4 kr metern (innan jag upptäckte att det fanns på ebay)

• marimekko86

Inbjudningskorten kostade ca 1500 :- och vi gjorde 50 stycken. Det är grå kartong, ett egengjort monogram (beställde en stämpel och embossinggrejjer i silverglitter) och ett grått organza band. på insidan sitter ett grått mer glittrigt papper med själva texten på + 3 små, utbuktande silverhjärtan.
    Har fått mkt beröm för dessa kort .

Festhäftena består av metallig grå tapet, grått organzaband + grå kartong och vårt silverglittriga monogram. Dessa används också som bordsplacering då vi skriver gästens namn på dem. Dessa har kostat ca 800 :- att göra och vi har gjort 80 stycken.!

Vigselprogrammen har jag inte börjat med eftersom jag inte kommer få träffa prästen förrän om 2 veckor. men jag kommer bara skriva ut dem på ljusgrått papper och fästa 2-3 st silverhjärtan på framsidan eftersom jag har kvar av dem. Antar att jag också sätter vårt monogram på framsidan, datum osv. Men vigselprogrammen blir väldigt enkla.! Kommer bara behöva köpa papper till vigselprogrammen.!
  • augusti2012

Jag kommer för 70 gäster betala cirka 1100 kr + porto och kortet till tackkortet. I 1100 kr ligger det allt som pennor, papper, stämplar, stämpeldyna, sidenband, mönstersax, pappersskärare, lim, små stenar till utsmyckning, ringar som går ihop, stans till lack och lack etc. Och det kommer räcka till inbjudningskort, tackkort, vigselprogram och festhäften. 
    Sjukt nöjd. Har handlat en del på Panduros rea. Men framför allt mitt färgade papper köpte jag billigt i Danmark. 
    Sen på PYhobby köpte jag 100 kort + kuvert för 165 kr. 
    Så har man framförhållning. Letar lite så går det komma ner bra i pris och ändå få fina. Har köpt stenar etc på ebay och stämplar på tradera.

Har bara gjort en prototyp till inbjudningskort än. Ändrar mig kanske på vägen. Skickar ut dem i januari så än har jag tid. :) Finns bland mina bilder. 

• skräpsmulan

Hej!
    Om det är billigast möjligast men utan att tulla på kvaliteten så tycker jag att du ska googla på stämpelfabriken i Malmö. Vi har köpt en stämpel med våra initialer för 400 kr som är specialgjord för oss med ett typsnitt vi tycker om.  Den använder vi på inbjudningar, vigselprogram, festprogram, bordsplaceringara o tackkort. Sen har vi köpt kort/kuvert i skimrande gräddvitt för 59 kr /tio-pack. Dvs 590 kr för 100 st!   Sen har vi handskrivit namn o adresser. Vi gjorde "inlagan" genom att skriva i mellangrå färg på vanligt skrivarpapper. Då ser det ut som svart text på transparent papper ha ha!
    Sen är det klart att det krävs en del pyssel... Men i vårt fall så tycker vi bara att det är kul. Det får man ju känna av själva.

Obs. Förutom stämpel behöver man stämpeldyna o färg. Men vill man så finns det en massa fina och roliga bröllopsrelaterade stämplar som man kan löpa till för mellan 70-120 kr st o använda om och om igen...

Lycka till!! 

Svar på tråden Hur mkt betalade ni för inbjudan?