• Eran

En fredag kl 19.15

Min m2b hävde ur sig igår att det vore en kul idé att gifta sig en fredag kväll i kyrkan. Efter LITE eftertanke så verkar faktiskt inte idén så galen.

Vi har tänk vigsel i kyrkan kl 19.15 med fest med kaffe, tårta och vickning i en lokal efter. Sedan kl 10 dagen efter bjud in alla till brunch. Är det någon av er som har erfarenhet av detta? Vore kul att höra era åsikter

/ Anna :)

Erik 2014-03-14
  • Svar på tråden En fredag kl 19.15
  • Shining

Jaaa varför inte! ingen erfarenhet men det låter kul tycker jag! Vet inte om ni har någon speciell anledning till brunchen dagen efter för annars så hade nog jag skippat det och i stället satsat kanske på ett trubadurband som kunde spela på fredagskvällen eller något i den stilen.

Vi gifter oss 11-11-11 och det är ju en fredag, men kl. 16

Lycka till och grattis förresten

• Eran

Tack så mycket och detsammaSkrattande.  anledningen till att vi vill ha en brunch är att det är många som reser långt och vi vill "dra ut" på umgängestiden. Ska ringa krykan imorgon och fråga om tiden. Mins m2bs mamma tror INTE att de går med på det just pga tiden. Men jag litar inte riktigt på henne Flört.

Erik 2014-03-14
  • Fossing77

Vi gifter oss oxå 11.11.11 fast kl 17, så en fredagseftermiddag blir det iaf. :) Vi tror det blir kanon!

• Kattpoet

Jag tror mer på  19.15  and 17 och 16 eftersom då slipper folk att ta ledigt, de flesta slutar jobba vid 17.00, men det är  just jag.

• Fossing77
    Kattpoet skrev 2011-09-26 17:31:56 följande:
    Jag tror mer på  19.15  and 17 och 16 eftersom då slipper folk att ta ledigt, de flesta slutar jobba vid 17.00, men det är  just jag.
    Du har en poäng. :) Vi hade dock inte turen att få en präst senare än så. :) Plus att vi skickat inbjudningar väldigt tidigt så folk kan försöka lösa jobbproblemet i god tid. :)
Svar på tråden En fredag kl 19.15