• polkapinne

Så besviken

Nej usch, just nu är jag så himla ledsen.
    Imorse ringde jag till den lokal vi velat  hyra nästa år för att höra om den var ledig. Det är en teaterrestaurang där man också har nattklubb under sommaren.
    Jag visste att det fanns en risk att de skulle klubben öppen eftersom vi ville ha den i augusti. Men hoppades på att det inte var så sent in i augusti.

Men så sa hon att de troligtvis skulle ha klubben öppen den lördagen men att de inte visste säkert än och hon ville inte lova mig något om det så blev ändrat senare.
    Suck, känns som om andan gick ur mig. Lokalen är så vacker och den ligger perfekt i förhållande till kyrka, hotell, bussförbindelser och annat.

Har nu mailat henne igen om där är några andra datum den är ledig och så om vi kanske kan vara flexibla med datumet. Känns tungt i alla fall.

• Svar på tråden Så besviken
  • jaggillarrosa

Kan ni inte byta datum om lokalen är så viktig?

• niriel

Mm, förstår känslan. Vår drömlokal var bokad hur långt fram som helst visade det sig, men det var bara att ta nya tag. Vem är det som brukar säga det, Mark Levengood? Bara att bryta ihop och komma igen. Vi har hittat en förmodligen bättre lokal nu för en billigare peng, får hoppas det löser sig för er också!

• polkapinne

Jo, vi kan byta datum om det ändå blir omrking när vi tänkt för vi vill ha ett sommarbröllop.
    Hoppas på att få ett svar här de närmsta dagarna och så får vi se om vi kan lösa det så.

Hoppas:)

Bagateller jag vet, men jag vill ju att det ska bli perfekt.

• knyttan
    niriel skrev 2011-09-27 10:59:23 följande:
    Mm, förstår känslan. Vår drömlokal var bokad hur långt fram som helst visade det sig, men det var bara att ta nya tag. Vem är det som brukar säga det, Mark Levengood? Bara att bryta ihop och komma igen. Vi har hittat en förmodligen bättre lokal nu för en billigare peng, får hoppas det löser sig för er också!

Gunde Svan?
Svar på tråden Så besviken