• KhiraLii

Tips på tillbehör till dessa typer av kött (buffé)

Vi skall ha buffé via catering men kommer förmodligen fixa en del av köttsorterna själva då svärfar både jagar och fiskar en hel del.

Tanken är att vi skall kunna ha dels en helgrillad gris som serveras kall, skivad (Grillningen sker dagen innan och det är något svärfar gör ofta), rökt rådjur samt rökt lax. Alla tillbehör kommer vi ta genom en cateringfirma och ev ytterligare en köttsort.

Cateringfirman har ett menyförslag på sin hemsida och det är en italiensk buffé innehållande:

Pastasallad (rödlök, soltorkade tomater och pesto)
    Tomat och mozzarella sallad
    Pestomarinerad kycklingfilé
    Pastrami
    Potatisgratäng med vitlök
    Bröd och smör
    Grönsallad med aioli

Det känns som att kycklingfilé kan vara ett bra tillskott till de andra köttsorterna men förmodligen inte pestomarinerad. Potatisgratäng, bröd, sallad skall också vara med men jag känner att vi nog behöver ytterligare något ordentligt tillbehör som passar in. Pastasallad känns i sammanhanget lite udda, eller vad tror ni? Jag är väldigt förtjust i tomat och mozzarellasallad men det kanske inte heller passar?

Slutligen behöver vi nog några mer röror/såser än bara aioli. Svårt med någon sås som skulle passa både kyckling, rådjur och gris eller så har jag bara idétorka. Vad brukar man ofast ha för röra till lax?

Alla andra tips på vad vi kan lägga till/ändra är välkomna. Svärmor känner ägaren till cateringfirman så de är nog ganska flexibla i vårt fall.

Svar på tråden Tips på tillbehör till dessa typer av kött (buffé)