Inlägg från: Anonym (mamsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamsen)

Är jag den enda som hatar mammakroppen?

För 6 månader sedan blev vi föräldrar och ja, det syns på kroppen.
    Jag hade räknat med bristningar och lite lös hud på magen, googlade rätt mycket under graviditeten på bilder för att försöka intala mig själv hur kroppen kan komma att se ut efter graviditeten.

Jag vill knappt titta mig i spegeln längre! Efter att jag slutade amma har brösten ändrats totalt! De hänger mycket mer än innan och de är som tomma påsar ungefär. Min sambon har inte tänkt mer på det utan säger att han inte tycker det är så stor skillnad. En dag satt vi och kollade igenom min gamla telefon, nakenbilder på mig fanns där och det bara sprutade tårar! Mina bröst! Vilken skillnad! Och den här gången höll sambon med, nu när han såg "före och efter". Jag ska snart börja träna på gym och räknar med att få bort de få extra kilon jag har och få en lite tightare kropp.. men brösten måste jag operera om jag någonsin vill ha tillbaka formen,

Det är garanterat många som tycker att jag är löjlig som tänker så här och att barnen är viktigare.. Självklart är barnet mitt allt, verkilgen! Men samtidigt går jag och mår så dåligt över kroppen..
    Är det bara jag som mår dåligt? Är det bara jag som gick igenom en sådan förändring?

Jag är först bland mina vänner att få barn så jag kan inte göra annat än att tacka nej till alla badstunder eller solstunder med dem..

Hatar min kropp!

• Svar på tråden Är jag den enda som hatar mammakroppen?
  • Anonym (mamsen)
    jaggillarrosa skrev 2011-09-27 14:43:30 följande:
    Det tar väl längre tid än 6 månader att komma tillbaka till normalläge. Jag tror du måste vänta minst ett år. Fast det är klart, brösten blir kanske aldrig som innan... Du får köra push-up.
    Ja, push-up är ett självklart val just nu.
  • Anonym (mamsen)
    Anonym skrev 2011-09-27 15:01:09 följande:
    Jag själv känner inte igen mig i dina känslor sådär starkt. Jag är visserligen väldigt osams med min självbild just nu, men den övervikten jag arbetar med, beror inte på moderskap, utan den har jag skaffat mig helt själv. Jag tror iofs att det lär bli påsar kvar, där tuttarna nu sitter, om jag lyckas med viktprojektet, men det får det vara värt. Jag blir ju äldre, som alla andra, och det är inte så mycket mer med det.

Men min syster däremot, kände precis som du. Hon har opererat sig och "fått tillbaka sina bröst" som hon säger. Inga större än innan, men hon slapp de tomma påsarna och är helnöjd med sitt beslut och operationen. För henne var det väldigt viktigt.
    Jag tror att du själv kommer bli väldigt nöjd om du lyckas gå ner i vikt, i mina ögon är bara det en stor sak!
    All lycka till dig!

Jag förstår din syster, det gör jag verkligen. Eftersom det här är första barnet och vi ska försöka få ett till barn senare så har jag bestämt att jag inte ska operera mig före, skulle kännas onödigt om de börjar hänga igen.
    Men när vi känner att vi är färdiga med barn så kommer jag ta mig en riktig funderare.
  • Anonym (mamsen)

Tack för alla tips! Jag har kikat in på Olgas blogg tidigare men att träna hemma har aldrig fungerat för mig.
    Tvn och datorn lockar för mycket, MEN idag har jag bokat en tid för ett pass på gym med en instruktör och det känns redan bättre. Jag ska börja kämpa och ge gärnet nu! Sedan kommer det nog kännas skönt med lite egen tid på gymmet medan sambon är hemma med sonen några kvällar i veckan. Han kommer stötta mig till max har han sagt och jag blir så glad!

Alla som tränar säger att det är riktigt roligt, jag själv har aldrig tränat och aldrig förstått mig på det där med träning men nu jäklar! Ska även sluta snusa och dricka en massa läsk och bara där sparar jag in mycket pengar trots att jag kommer betala för gymkortet varje månad.

• Anonym (mamsen)

och ett stort +  med att sluta snusa är att mina tänder kommer bli vitare till bröllopet Flört

• Anonym (mamsen)

Ja, jag tycker också att om man vill operera sig så borde man göra det efter att man har fått alla sina planerade barn och då för sin egen skull. Jag tror inte det skulle vara så roligt att få ett par nya bröst som man är supernöjd med och sedan förändras det igen efter nästa barn, just därför ska jag vänta tills vi känner att vi är klara med barnafödandet.

Jag har en vän som säger att hon ska operera brösten inom en snar framtid och när hon blir lite äldre vill hon ha barn. Jag tänker bara "no no no" men självklart gör alla som dom vill, det skulle bara kännas som att man kastat pengarna i sjön.. för det är inte billigt precis att få nya bröst.

• Anonym (mamsen)
    Moster stina: Jag kan nästan förstå hur du känner. Jag har en väninna som beskriver hennes kropp så som du gör, nu har hon opererat sig och kämpar med att gå ner i vikt. Hon är medveten om hur kroppen kan se ut sedan när hon nått sitt mål men hon skulle bli så glad över att bara gått ner i vikt och i framtiden kanske ta bort den lösa huden. Men sedan kostar det mycket och ja, hon ser väl sen om hon ens har råd. Det jag ville komma fram till var väl att jag tycker det är jäkligt bra gjort av de personer som lyckas gå ner mycket i vikt, speciellt de som gör det på egen hand utan operation!

Det är ju alltid så att någon är missnöjd med sin kropp medan någon annan tycker att samma kropp är otroligt vacker, så är det ju. Men min mammakropp har förstört mitt sexliv, sambons också eftersom han påverkas.

Jag rider aldrig längre, klarar inte av att se min kropp och vill inte att han ska se den heller.
    Jag vill inte att han ska ta mig bakifrån, jag känner hur mina bröst slår och hänger som aldrig förr.
    Jag vill inte att han ska ta på mina bröst som förr, de är så annorlunda.
    Jag tål verkligen inte att han tar mig på magen..
Svar på tråden Är jag den enda som hatar mammakroppen?