Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Är jag den enda som hatar mammakroppen?

Ursäkta att jag lägger mig i....

Men så finns det alla vi som ALDRIG någonsin har haft en fin kropp överhuvudtaget!

Jag har alltid varit överviktig, och brösten utvecklades till hängbröst (2 dm långa med vårtorna pekandes mot golvet), då det är genetiskt i min släkt. Mina ben har alltid varit buckliga och förfärliga. Har liksom inte haft en enda punkt att framhäva på hela kroppen.

På senare år har jag gått ned väldigt mycket i vikt, och det är väl bra...förutom att jag ju egentligen bara är någorlunda snygg med kläder på.

Men jag har alltid ändå liksom bestämt mig för att folk får ta mig för hur jag ser ut. Jag skäms inte EGENTLIGEN över mina taxöron till bröst och mage och hud som hänger och slänger överallt, men jag besparar ändå folk från att behöva se det i offentliga duschar. Andra kan ju faktiskt finna mig obehaglig!

Men förlåt mig för att jag säger det, men var glada alla ni som någonsin har haft en fin kropp!

Och häng inte upp er på hur kändisarna ser ut. Det fattar man ju att typ ALLT är fejkat och tillfuskat på dem. ÄVEN om man t ex tränar hur mycket som helst så sitter sällan bröst så högt som på Madonna ändå när man är 50.

Och nu blir mitt inlägg i alla fall fegt...

Så klar får även ni som varit snygga också känna er fula om ni förändras....nog bara jag som är avundsjuk...

Men försök gärna att tycka om den ni blivit. Det GÅR även för en sån som ser ut som jag, BÅDE före och efter graviditet!

• Moster Stina
    Anonym (mamsen) skrev 2011-10-05 12:18:33 följande:
    Moster stina: Jag kan nästan förstå hur du känner. Jag har en väninna som beskriver hennes kropp så som du gör, nu har hon opererat sig och kämpar med att gå ner i vikt. Hon är medveten om hur kroppen kan se ut sedan när hon nått sitt mål men hon skulle bli så glad över att bara gått ner i vikt och i framtiden kanske ta bort den lösa huden. Men sedan kostar det mycket och ja, hon ser väl sen om hon ens har råd. Det jag ville komma fram till var väl att jag tycker det är jäkligt bra gjort av de personer som lyckas gå ner mycket i vikt, speciellt de som gör det på egen hand utan operation!

Det är ju alltid så att någon är missnöjd med sin kropp medan någon annan tycker att samma kropp är otroligt vacker, så är det ju. Men min mammakropp har förstört mitt sexliv, sambons också eftersom han påverkas.

Jag rider aldrig längre, klarar inte av att se min kropp och vill inte att han ska se den heller.
    Jag vill inte att han ska ta mig bakifrån, jag känner hur mina bröst slår och hänger som aldrig förr.
    Jag vill inte att han ska ta på mina bröst som förr, de är så annorlunda.
    Jag tål verkligen inte att han tar mig på magen..

Åh det gör mig ledsen att höra om hur du känner det! Och det är väl för sjutton inte min ensak att säga att du skall vara glad över hur du har sett ut förr! Klart det känns värre när man plötsligt förändrats jättemycket från att ha känt sig nöjd tidigare! Hoppas att du kan vänja dig med tiden och att du ändå kan lära dig tycka om din kropp trots allt. Annars är väl förstås skönhetsoperationer ett alternativ...
    Om det inte är vad du vill (och har råd med) göra, så MÅSTE du vilja lära dig tycka om dig själv som du är! Men du behöver säkert hjälp för detta. Sök efter någon bra KBTterapi, där du i enkla steg och uppgifter kommer att få lära dig tänka och agera på nya sätt.

Som du har det nu så verkar det ju hur jobbigt som helst! Det gagnar verkligen inte dig och mannens förhållande att du skäms och mår så dåligt! Jag önskar dig verkligen lycka till på vägen mot välbefinnande!

Svar på tråden Är jag den enda som hatar mammakroppen?