• snartLindén

Varning för Ica Maxi i Uppsala!!

Beställde vår bröllopstårta från Ica Maxi i Uppsala och vill nu bara varna andra från att göra samma sak.

Tjejen vi beställde av var hur gullig som helst, men senare visade det sig att konditorn var en knepig typ. Men vi tänkte att det utesluter ju inte att han kan baka. När vi sedan fick se tårtan (på bröllopsdagen eftersom vi inte själva hämtade upp den) var den verkligen inte som vi förväntat oss. Inte nog med att den inte blev som de beskrivningar och bilder vi lämnat in - den blev rent ut sagt ful. Dekorationer hade jag kunnat gjort bättre själv, fel färg på blommor och blad, sne dekorationskant etc etc. När jag senare klagade fick jag bara ett surt svar om att "det var inte hans fel".

Så - beställ INTE från Ica Maxi i Uppsala om ni inte har lite lägre krav på hur tårtan ska se ut (den smakade visserligen gott)

• Svar på tråden Varning för Ica Maxi i Uppsala!!
  • sacki79

Nä men FY vad tråkigt!!! Stackare er!!! Om han inte redan är gift så kan man ju bara önska honom att om han nu gör det någon gång att någon gör honom lika besviken på hans/deras bröllop så får han känna på samma besvikelse som ni fick göra!

• KirsiLaa

Hmm. Inte för att vara elak eller så, men min första tanke här är att det kan man ju nästan vänta sig. Varför ens beställa från Ica Maxi öht? Jag menar, de är väl bara hobbybagare i butiker... Det är väl inte så att de har någon konditor/bagareutbildning på Ica mAxi (rätta mig om jag har fel). 

Visst är Icas tårtor goda och passar bra till ex. födelsedagar, men jag skulle inte beställa en bröllopstårta från dem.  

• Cakemaker

Vet inte nån som inte har utbildning på Maxi. Iaf inte här i sthlm-området...! Men å andra sidan skulle jag inte heller beställa där för dom "massproducerar" mer än ett vanligt kondis.

TS, synd att ni råkade ut för det här! :( Såna konditorer är ofta de som tröttnat på sitt yrke och skiter i det helt ärligt, vilket är väldigt tråkigt när tårtan betyder mycket för många på deras stora dag! 

• Trivia

Som de marknadsför sig i alla fall så har de utbildad personal (konditor, bagare osv.). I alla fall där jag bor. Nu vet jag inte hur det är i uppsala...
    Men hur som helst så ska man ju inte behöva acceptera att det blir fel färg och att allt är snett och vint.
    Även om jag köper en tröja från H&M så förväntar jag mig ju att den ska vara hel och ren...

Om ni inte får någon respons från konditorn så ta kontakt med butiksägaren. I annat fall är det väl ARN man vänder sig till. Jag skulle inte låta det gå obemärkt förbi.

• Bruden 01

Vi beställde vår tårta från Chokladfabriken i Stockholm men allt blev fel. Det var fel färg på tårtan! Vi betalade massa och de skulle vara proffs, men tårtan var ändå som bilden jag visade de och det var tom fel färg. Vi ville ha rosa och fick vitt, dekorationen kunde de inte heller göra för den var "komplicerad". Så proffs är inte alltid proffs och man får inte det man betalar för. 

• Bruden 01

Tårtan var inte som på bilden*

• Future Mrs S

tråkigt att det blev så.. :(
    Vad jag vet så har maxi utbildade bagare/konditorer..  men det betyder ju inte att alla är utbildade och allutbildade behöver inte vara bra heller tyvärr! :(

• 123ost

Väldigt tråkigt att det hände TS!

KirsiLaa skrev 2011-09-27 22:07:48 följande:
    Hmm. Inte för att vara elak eller så, men min första tanke här är att det kan man ju nästan vänta sig. Varför ens beställa från Ica Maxi öht? Jag menar, de är väl bara hobbybagare i butiker... Det är väl inte så att de har någon konditor/bagareutbildning på Ica mAxi (rätta mig om jag har fel). 

Visst är Icas tårtor goda och passar bra till ex. födelsedagar, men jag skulle inte beställa en bröllopstårta från dem.  

Varför ska man vänta sig att bagaren på Ica Maxi i Uppsala ska vara färgblind eller blind helt enkelt?
    Jag har läst många här på BT som beställt sin bröllopstårta från Ica maxi och många har blivit nöjda!

• Jag han

Usch vad trist... . I Södertälje finns en superduktig tjej som fått medalj i SM i "tårttävlingar". Hennes tårtor är superfina!

man kan ju tycka att om man ska kunna beställa i princip vad som helst på ica maxi, så ska de ju Tråkig histora för er :( Hoppas dagen blev bra ändå!

• Lindur76
    123ost skrev 2011-09-27 23:38:30 följande:

Varför ska man vänta sig att bagaren på Ica Maxi i Uppsala ska vara färgblind eller blind helt enkelt?
    Jag har läst många här på BT som beställt sin bröllopstårta från Ica maxi och många har blivit nöjda!

vi hör till dem som är nöjda med ICA Maxi (Hudiksvall) Vi fick det vi ville ha,  den smakade bra och kostade bara en tredjedel av vad övriga konditorierna skulle ta för samma typ av tårta...

• Dejli
    Jag han skrev 2011-09-28 06:28:50 följande:

Usch vad trist... . I Södertälje finns en superduktig tjej som fått medalj i SM i "tårttävlingar". Hennes tårtor är superfina!

man kan ju tycka att om man ska kunna beställa i princip vad som helst på ica maxi, så ska de ju Tråkig histora för er :( Hoppas dagen blev bra ändå!

Får man fråga vad hon heter? Har en kompis som letar tårtbagare i just Södertälje...
  • KirsiLaa
    123ost skrev 2011-09-27 23:38:30 följande:

Jag menar inte att man kan förvänta sig att bagaren är färgblind, utan att man nästan kan förvänta sig att tårtan inte blir riktigt som man tänkt sig.   
  • Future Mrs S
    KirsiLaa skrev 2011-09-28 09:33:44 följande:
    Jag menar inte att man kan förvänta sig att bagaren är färgblind, utan att man nästan kan förvänta sig att tårtan inte blir riktigt som man tänkt sig.   
    jag förstår hur du tänker och du bad om att bli rättad om du har fel och nu är du rättad, du har fel. 
    Jag är själv utbildad bagare/konditor och har jobbat i flera bageri/kondis och dom flesta är inte utbildade men dom har jobbat länge och lärt sig av någon typ lärlingsaktigt när dom började så på gammla kondis är det ofta outbildade men duktiga konditorer.. På typ icamaxi jobbar många utbildadedet är svårt att komma in där för många vill ha jobb där, det är fräscha miljör (inte som på en del kondis där det är 50år gammla bakbord) oerhört bra avtal för att vara bageri (annars har dom ibland inte rent mjöl i påsen HAHA) det är bra tider osv..
  • Jag han

oj.. Tror hon heter Susanne.. Hon kan ju ringa Ica Maxi i Södertälje och fråga. Det är bara hon som gör beställningar av "specialtårtor" vad jag vet. :)

Dejli skrev 2011-09-28 09:16:50 följande:
    Får man fråga vad hon heter? Har en kompis som letar tårtbagare i just Södertälje...
  • maj bruden

Skulle aldrig beställa tårta till bröllopet från Ica en gång i livet kan man väl offra några hundralappar till en ordentlig bröllopstårta.Man kan inte snåla på vad som helst,och har man ingen budget då ska man spara till sitt bröllop.Man njuter inte av bröllopet om man inte får lyxa till det,tycker jag.

• Jag han
    maj bruden skrev 2011-09-28 19:15:54 följande:
    Skulle aldrig beställa tårta till bröllopet från Ica en gång i livet kan man väl offra några hundralappar till en ordentlig bröllopstårta.Man kan inte snåla på vad som helst,och har man ingen budget då ska man spara till sitt bröllop.Man njuter inte av bröllopet om man inte får lyxa till det,tycker jag.
    Behöver inte vara sämre för att de kommer därifrån. Vi köpte våra därifrån och de var både superfina och underbart goda! :)
  • Lenblo

Vi beställde tårtor från ICA Maxi i Uppsala och de blev precis som vi vi ville ha dem. Nu ville vi i och för sig bara ha det smaskiga innehållet och en vit marsipanyta, som vi sedan dekorerade själva med levande rosenblad. Billigt och vackert.

• Real

Vi beställde också från Ica i Uppala, det var det löjligaste jag hört det där om "att jag skulle aaaaaldrig kunna beställa tårta från Ica". Sjukt god, sjukt fin, EXAKT våra färger (vitt, lime, rosa), folk smaskade i sig och det var mycket mer tårta än vad vi beställde, alltså den räckte GOTT och väl :)

Svar på tråden Varning för Ica Maxi i Uppsala!!